کد خبر: ۱۸۸۴۵
تعداد بازدید: ۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

پیشتازی بندر امام در جذب سرمایه

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی، بنادر را دروازه‏های تجارت کشور در ابعاد ملی توصیف کرده و بر لزوم معطوف کردن نگاه و اراده ملی برای رونق و توسعه بیشتر آنها تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استانه خوزستان، علی جهاندیده در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اظهار داشت: بندر امام خمینی به تنهایی 1000 میلیارد از مجموع دو هزار میلیارد تومان جذب شده در بنادر کشور به خود اختصاص داده و این نشان از پیشتازی بندر امام خمینی در بنادر کشور نسبت به سایر ارگان‏ها و سازمان‏ها دارد .

وی در ادامه با اشاره به اهداف سند چشم انداز بیست ساله و مقایسه مجموعه اقدامات و حرکت‏های انجام شده برای تحقق اهداف این سند بالا دستی، بر لزوم جزم عزم برای حرکت جهشی و توان مضاعف به منظور دست یافتن به اهداف ترسیم شده تاکید و تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی در سازمان بنادر و دریانوردی و لزوم حرکت دو چندان برای رسیدن به اهداف ابلاغی این منابع پاسخگوی نیازها و هزینه‏های فعلی نیست و می‏بایست از منابع غیر دولتی بهره برداری کرد.

وی راه حل برون رفت از مشکلات موجود به منظور توسعه هر چه بیشتر زیرساخت‏ها در صنعت حمل و نقل دریایی را تسهیل راه برای ورود بخش خصوصی و غیردولتی عنوان کرد و افزود : ضمن اینکه می‏بایست به بنادر کشور به مـــثابه دروازه تجارت ملی نگریسته شود، با عزم و اراده ملی، مشارکت دیگر بخش‏های غیردولتی، بخش خصوصی و مردمی به منظور صرف هزینه‏های لازم برای توسعه هرچه بیشتر بنادر را طلبید.

عضو هیأت عامل و معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی تضمین سرمایه‏گذاران در بنادر بر اساس مصوبه مجلس را از جمله اقدامات مؤثر برای فراهم ساختن زمینه توسعه و جهش در حرکت با بهره گیری از منابع غیر دولتی برشمرد که راه را برای تحقق اهداف چشم انداز هموار می‏کند.

دکتر جهاندیده برخورداری کشور از 5800 کیلومتر مرز دریایی یک فرصت و نعمت بزرگ خدادادی برای کشور توصیف کرده و بیان داشت : می‏بایست با توسعه کشتیرانی ساحلی و ترانشیپ از بار ترافیک جاده ای و استهلاک و تلفات انسانی ناشی از آن کاست و از این ظرفیت به نحو شایسته ای بهره برد.

وی قول رئیس جمهور برای کلنگ زنی فاز 3 بندر شهید رجایی و توسعه بندر چابهار را از جمله اقدامات مؤثر دولت برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت منابع آبی کشور عنوان کرد.

جهاندیده با اشاره به سوابق خدمتی جبار جلیلیان بعنوان یکی از نیروهای کارآمد و توانایی که در بندر امام خمینی رشد کرده و از توانمندی‏های وی در سمت‏های دیگر سازمان بنادر و دریانوردی بهره گیری شد، از قبول زحمت ایشان برای تصدی سرپرستی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تشکر کرده و اظهار امیدورای کرد با همراهی و همدلی کارکنان این اداره کل مسیر رشد و شکوفایی بنادر خوزستان هر چه بیشتر و بهتر ادامه یابد.

وی در پایان از ابراهیم ایدنی و تلاش‏های وی برای رشد و توسعه بنادر استان خوزستان تشکر و قدردانی کرد و از بهره گیری سازمان بنادر و دریانوردی از تجارب وی در سمت‏های دیگر در آینده نزدیک خبر داد.

ارسال نظر