کد خبر: ۱۸۸۸۴
تعداد بازدید: ۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

تردد 60 هزار شناور در بنادر هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر هرمزگان طی سال گذشته به بیش از 99 میلیون تن رسیده است.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، جاسم جادری در نخستین نشست اتحادیه بین‌المللی تجار و بازرگانان جهان اسلام در جزیره کیش، عنوان کرد: تجار هرمزگان از دیرباز و صدها سال پیش کالاهای ایرانی را به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای مسلمان حوزه اقیانوس هند حمل می‌کرده‌اند و متاع ساخته شده آنان را به ایران انتقال می‌داده‌اند و کالاهای شناورها و ملوانان و تجار ما خود علاوه بر سفیر تجاری مصرف اسلامی و ترویج کننده آن نیز بوده‌اند.

جادری در بخش دیگری از سخنان خود به شاخص‌های مرتبط با تجارت و بازرگانی در استان هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: گمرکات استان هرمزگان با 60 درصد ترانزیت رتبه نخست کشور را دارند و همچنین بیش از 63 درصد درآمدهای وصولی کل گمرکات کشور مربوط به استان هرمزگان است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان هرمزگان طی سال 92 معادل 99.5 میلیون تن بوده و ورود و خروج 60 هزار شناور در بنادر استان هرمزگان به ثبت رسیده است.

جادری گفت: در حال حاضر شبکه ریلی استان هرمزگان توان حمل و نقل 14 میلیون تن کالا را دارد که این رقم تا 40 میلیون تن قابل افزایش است.

وی در ادامه با بیان سیاست‌ها و استعدادهای استان در زمینه سرمایه گذاری، عنوان کرد: امنیت، احساس و عامل اصلی سرمایه گذاری است و همانگونه که برای احداث صنعت و هر واحد تولیدی، نیاز به منابع انسانی و مادی و نیروی کار و مدیریت است همه اینها بدون امنیت، معنا پیدا نمی‌کنند.

ارسال نظر