کد خبر: ۱۸۹۵۲
تعداد بازدید: ۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان در هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه «تاکنون در آب‌های بندرلنگه و کیش به میزان قابل توجهی زیستگاه مصنوعی آبزیان ایجاد شده است»، گفت: در صورت تأمین اعتبار این زیستگاه‌ها در شرق استان نیز ایجاد می‌شود.

به گزارش مارین نیوز، سید پرویز محبی در حاشیه بازدید از روند ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی برای آبزیان از این زیستگاه‌های مصنوعی بعنوان نیاز امروز آبزیان و پشتوانه فردای صیادان یاد کرد.

وی با بیان اینکه امروزه موضوع حفاظت منابع آبزی و بازسازی ذخائر به عنوان تنها نجات‌دهنده منبع تأمین پروتئین دریایی برای نسل حاضر و آینده و همچنین توازن در اکوسیستم اهمیت ویژه‌ای دارد گفت: زیستگاه‌های مصنوعی در ترمیم و احیای ذخیره آبزیان نقش بسزایی دارد.

این مسؤول تصریح کرد: تاکنون در منطقه کیش بیش از 1200 زیستگاه مصنوعی و در بندرلنگه بالغ بر 50 هکتار زیستگاه مصنوعی به کار گذاشته است که امید است در صورت تخصیص و تأمین اعتبار بتوانیم با ایجاد این زیستگاه‌ها در شرق استان نیز تا حد چشمگیری شاهد احیا و ترمیم منابع آبزی باشیم.

محبی نسبت شغل صیادان و افزایش درآمد سالیانه آنان، تأمین پروتئین بخش عظیمی از جمعیت استان و حتی سایر استان‌های کشور، تعادل و توازن در ذخائر و اکوسیستم دریایی و همچنین ایجاد پناهگاه جهت زندگی انواع ماهی و دیگر آبزیان در فصول مختلف سال و در نتیجه حفظ و ارتقای تنوع آبزیان منطقه را از مهمترین دست آوردهای زیستگاه‌های مصنوعی خواند.

وی با اشاره به تجارب و نتایج به دست آمده از سایت‌های زیستگاه مصنوعی کیش و بندرلنگه گفت: صیادی در این منطقه علاوه بر کیفیت بالای صید در ارزش افزوده محصول کمک شایانی نموده و از لحاظ اقتصادی به دلیل مشخص بودن زیستگاه علاوه بر کاهش هزینه‌های صید صیادان از رونق اقتصادی قابل قبولی برخوردار خواهند شد.

ارسال نظر