کد خبر: ۱۸۹۷۶
تعداد بازدید: ۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

امکان پرورش ماهی در پساب‏های مزارع نیشکر خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان اعلام کرد: برنامه ریزی لازم برای تولید 10 هزار تن گوشت ماهی خاویاری و 10 تن خاویار در این استان هدفگذاری شده است.

به گزارش مارین نیوز، عبدالرحیم مغنیمی در مراسم بهره برداری از نخستین حوضچه فوق متراکم پرورش ماهیان خاوریاری در دزفول افزود: گام اولیه این طرح با تولید شش و نیم کیلوگرم خاویار در مزرعه حنطوش زاده در دزفول در سال گذشته برداشته شد و افزون براین پنج موافقتنامه اصولی با ظرفیت تولید 1700 تن ماهی خاویاری نیز صادر شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان ابراز امیدواری کرد با تحقق این برنامه خوزستان به چرخه صادرات ماهیان خاویاری ملحق شود.

وی همچنین گفت: تفاهمنامه اولیه برای اجرای طرح پرورش ماهی در کانال‏ها و شبکه‏های آبیاری طرح 550 هزار هکتاری توسعه کشاورزی در استان خوزستان منعقد شده است.

مدیر کل شیلات خوزستان با اشاره به امکان اجرای طرح پرورش ماهی در پساب‏های عظیم کشاورزی از جمله پساب‏های نیشکر در خوزستان گفت: وجود 20 هزار هکتار پساب در تالاب ناصری ظرفیتی برای پرورش گونه‏هایی از ماهیان از جمله ماهی تیلاپیااست و با اجرای این طرح از سطح هر هکتار مزرعه تا 10 تن ماهی برداشت می‏شود.

وی کل تولیدات محصولات شیلات در استان خوزستان را 100 هزار تن در سال بیان کرد و گفت: این میزان صید از بخش صید و صیادی و طرح‏های پرورش ماهی برداشت می‏شود و در قالب برنامه پنجساله این رقم به 125 هزار تن افزایش خواهد یافت.

مغینمی ادامه داد: میزان تولیدات شیلات در استان خوزستان با چشم انداز سال 1404 به 225 هزار تن خواهد رسید و این رقم بیانگر ظرفیت بالا برای سرمایه گذاری در بخش شیلات این استان خوزستان است.

ارسال نظر