کد خبر: ۱۹۰۰۶
تعداد بازدید: ۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

بررسی ظرفیت‏های ریلی بندر امیرآباد

با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی و استاندار مازندران، چگونگی توسعه ظرفیت‏های ریلی بنادر کشور دربندر امیرآباد بررسی شد.

به گزارش مارین نیوز، بندر امیرآباد امروز میزبان محمد سعیدنژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، و محسن پورسيد آقایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، و ربیع فلاح، استاندار مازندران، بود.

در این جلسه موضوعاتی درباره بررسی وضعیت ریلی کشور و راه‏های ارتباطی ریلی بنادر شمال و جنوب بررسی و برای افزایش ظرفیت‏های ریلی بنادر کشور بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل بندر امیرآباد در این جلسه با اشاره به ظرفیت‏های ریلی مناسب بندر امیرآباد و ساخت اسکله رو-رو ریلی در این بندر گفت: استفاده از این ظرفیت‏های بالقوه نیازمند تعامل بیشتر مسؤولان راه آهن و سازمان بنادر است.

سیدعلی نعیمی با اشاره به 16 کیلومتر ریل داخلی بندر امیرآباد بعنوان تنها بندر شمالی متصل به شبکه ریلی کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون میزان 14100 تن انواع کالا در این بندر با ریل جابجا شده که البته ظرفیت‏های ما بسیار بیشتر از این مقدار است.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده‏ای نزدیک شاهد رشد هر چه بیشتر استفاده از خدمات ریلی در بنادر باشیم.

در ادامه، مسائل پیش روی شبکه ریلی کشور و چگونگی همکاری‏های مشترک راه آهن با بنادر کشور مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی در دستور کار این اجلاس قرار گرفت و از بندر و منطقه ویژه و پروژه‏های در حال احداث بندر امیرآباد بهشهر بازدید میدانی بعمل آمد.

ارسال نظر