کد خبر: ۱۹۰۱۴
تعداد بازدید: ۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

تأکیدات دریایی مقامات ارشد بوشهر

استاندار بوشهر گفت: این استان دارای ظرفیت‏های مهم دریایی است و توسعه آن با دریا پیوند خورده است.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری درنشست با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر افزود: حوضچه‏های پرورش میگو در استان بوشهر تا یکسال آینده به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش می‏یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‏های دریایی استان بوشهر، 10 طرح پرورش ماهی در دریا و چهار طرح پرورش ماهی در قفس ازسوی سرمایه‏گذاران پیشنهاد شده که با اجرایی شدن آنها زمینه رونق اقتصادی این طرح‏ها فراهم می‏شود.

سالاری با بیان اینکه «پرورش ماهی درقفس درسد رییسعلی دلواری اجرایی می‏شود»، ادامه داد: برای این منظور سرمایه‏گذار بخش خصوصی با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی تا 20هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می‏کند که تحول شگرفی در این بخش ایجاد می‏شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این دیدار گفت: این استان دارای ظرفیت‏های ویژه و بی نظیری است که قابل قیاس با هیچ استان و منطقه‏ای نیست.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به اینکه «ظرفیت دریایی یکی از مهمترین موقعیت‏های اقتصادی استان بوشهر است»، تصریح کرد: برخی از کشورها تا 83 درصد تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی خود را از طریق دریا بدست می‏آورند.

وی افزود: اقتصاد کرانه‏ای و دریایی جامع‏ترین اقتصاد است که استان بوشهر از این موقعیت برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر در بخش‏های نفت، گاز، پتروشیمی، شیلات، تجارت، کشاورزی، صید و صیادی در کشور دارای قابلیت‏های بی نظیری است که تاکنون به نحو مطلوب از این ظرفیت‏ها برای توسعه این استان استفاده نشده است.

ارسال نظر