کد خبر: ۱۹۰۱۵
تعداد بازدید: ۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

همایش ملی ذخیره سازی زیرزمینی نفت و گاز

همایش ملی ذخیره‌سازی زیرزمینی نفت و گاز، 30 و 31 اردیبهشت ماه امسال در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مارین نیوز، امید توکلی، دبیر این همایش، با اعلام این خبر گفت: این همایش در راستای طرح کلان ملی ذخیره‌سازی زیرزمینی نفت و گاز که از شهریور ماه سال 91 از سوی شورای عتف به دانشگاه تهران واگذار شد، برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: در این همایش دستاوردهای این طرح کلان ملی ارائه می‌شود و از همکاری و کمک محققان و متخصصان و بخش صنعت برای ادامه این طرح بهره‌مند خواهیم شد.

توکلی از جمله اهداف این همایش را ارتقای توانمندی علمی و فنی کشور در ذخیره‌سازی زیرزمینی نفت و گاز، بومی‌سازی دانش فنی ذخیره‌سازی،‌ ارزیابی میزان توانمندی داخلی به‌ منظور طراحی و اجرای طرح‌های ذخیره‌سازی زیرزمینی نفت و گاز، شناخت نیازها و چالش‌های پیش روی ذخیره‌سازی، ایجاد بستر مناسب برای هم‌اندیشی متخصصین و علاقه‌مندان این حوزه، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی در زمینه‌های مرتبط با ذخیره‌سازی عنوان کرد.

توکلی خاطرنشان کرد: همچنین محورهای این همایش شامل اکتشاف و زمین شناسی، امکان سنجی و طراحی، انتقال، توزیع و بهره برداری، فناوری‌ها، تاسیسات و تجهیزات، مدیریت ریسک و پدافند غیر عامل، انتقال فناوری و بومی سازی دانش و مدیریت، سیاست گذاری و توسعه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه «100 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است»، گفت: پس از داوری‌های به عمل آمده 26 مقاله به صورت شفاهی و 28 مقاله به صورت پوستر در این همایش ارائه می‌شود.

به گفته استادیار دانشکده فنی دانشگاه تهران، طی این همایش 8 کارگاه آموزشی نیز برگزار می‌شود.

ارسال نظر