کد خبر: ۱۹۰۲۲
تعداد بازدید: ۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

کارگروه رفع مشکلات سازندگان تجهیزات صنعت نفت تشکیل می‏شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات داخلی و فرابخشی سازندگان تجهیزات و قطعات صنعت نفت در خرداد امسال خبر داد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‏رسانی وزارت نفت، رکن الدین جوادی از تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت نفت در آینده‏ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: چالشهای پیش روی سازندگان داخلی در زمینه تعدیل قراردادها، نحوه برگزاری مناقصات، ضمانتنامه سازندگان، نبود تقاضا برای تولید انبوه و مواردی از این دست، طبقه بندی و در این کارگروه بررسی می‏شود.

وی افزود: برخی از مشکلات سازندگان داخلی با اصلاح فرآیندها و انجام اقدامهای مقتضی در داخل وزارت نفت، قابل حل است و مشکلات فرابخشی سازندگان نیز از طریق تعامل با نهادهای متولی و مجلس شورای اسلامی پیگیری می‏شود.

معاون وزیر نفت با تأکید بر اینکه «لازم است فضای کار مطمئنی برای فعالیت سازندگان داخلی قطعات و تجهیزات صنعت فراهم شود تا ریسک پذیری سازندگان در این حوزه افزایش یابد»، ادامه داد: درعین حال انتظار داریم سازندگان تجهیزات صنعت نفت نیز در بخش مهندسی ساخت و کنترل کیفیت، برنامه ریزی بیشتر و منسجم تری داشته باشند.

به گفته جوادی، اگر نتوانیم به واسطه حمایت از ساخت داخل، روی پای خود بایستیم، قطعا در مواجهه با سازندگان خارجی نیز دچار مشکل می‏شویم.

وی یادآور شد: امیدواریم این کارگروه نهایتا در خردادماه امسال آغاز به کار کند.

ارسال نظر