کد خبر: ۱۹۰۵۴
تعداد بازدید: ۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

تشکیل كمیته‏ بررسی طرح‏های توسعه‏ای بنادر

معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی، نقش كارشناسان حوزه‏های فنی و مهندسی در ارتقاء و توسعه بنادر را بسیار مهم عنوان كرد و از تشكیل كمیته‏ای به منظور بررسی طرح‏های توسعه‏ای در بنادر خبر داد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی خوزستان، علیرضا كبریایی طی سخنانی در همایش معاونین فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی نیروهای حوزه فنی و مهندسی را از جمله نیروهای بسیار درگیر و كوشا در مسایل ساخت و ساز و توسعه بنادر دانست و گفت: با توجه به رشد سریع جمعیت و افزایش میزان تقاضای جامعه ، لازم است كه نیروهای حوزه‏های فنی و مهندسی  طرح‏هایی با قابلیت انعطاف پذیری بسیار ارائه كرده و در تهیه و تدوین این طرح‏ها دقت و اهتمام بیشتری نسبت به دوره‏های قبل به كار بگیرند.

وی تبادل نظر، بحث و گفتگو درخصوص موضوعات مبتلا به در بخش‏های مختلف مهندسی و عمران ازجمله سواحل و بنادر و چالش‏ها و مشكلات پیشرو را از اهم اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

كبریایی ساخت و سازهای انجام شده در بخش‏های عمرانی و سرمایه‏گذاری در مجتمع بندری امام خمینی را نشانه ای از جذب بسیار مطلوب اعتبارات با مبالغ بالا برشمرد و گفت: از این رو شاهد توسعه بسیار خوبی در این مجتمع بندری هستیم.

وی ضمن تبیین اهمیت سرمایه‏گذاری بخش خصوصی بر لزوم پشت سر گذاشتن دوره انتقالی به منظور كاهش وابستگی به اعتبارات دولتی و افزایش سهم سرمایه‏گذاری بخش خصوصی در توسعه بنادر تأكید كرد.

عضو هیأت عامل و معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رویكرد فوق بر همت و تلاش كارشناسان حوزه‏های فنی و مهندسی در ایجاد این بستر و سوق دادن سرمایه‏گذاران به سرمایه‏گذاری برای طرح‏های توسعه‏ای در بنادر تأكید كرد.

ارسال نظر