کد خبر: ۱۹۰۷۶
تعداد بازدید: ۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

رهاسازی ماهی در تالاب هامون

مدیرکل شیلات سیستان گفت: کار رهاسازی ماهی شیزوتراکراس، ماهی بومی منطقه سیستان، در تالاب هامون آغاز شد.

حسن خمر در گفت‏وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: با توجه به آبگیری تالاب هامون کار بازسازی ذخایر ماهیان تالاب هامون در اسکله تخت عدالت شهرستان هیرمند آغاز شد.

مدیرکل شیلات سیستان افزود: بچه ماهی مورد نیاز تالاب هامون 20 میلیون قطعه است که 17 میلیون قطعه از طریق زادآوری و تکثیر طبیعی و سه میلیون قطعه دیگر نیز  از طریق تکثیر مصنوعی تامین خواهد شد.

این مسئول افزود: کار رهاسازی بچه ماهی بر اساس مطالعات شیلات و تاییدیه محیط زیست سیستان و بلوچستان شروع و طی سی روز آینده سه میلیون قطعه ماهی رهاسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: دیروز ماهی شیزوتراکراس ماهی بومی منطقه سیستان رهاسازی شد و در روزهای آینده نیز گونه‌های فیتوفاگ و بیگ‎هد نیز که با دریاچه هامون سازگار هستند، رهاسازی می‌شوند.

خمر خاطرنشان کرد: کار رهاسازی ماهی از نظر زیست محیطی، اکولوژیکی و اقتصادی برای منطقه سیستان با اهمیت است.

مدیرکل شیلات سیستان تاکید کرد: تالاب هامون در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار دارد که با تداوم جریان آب و آبگیری بیشتر تالاب امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های تولیدی تالاب هامون استفاده کنیم.

این مسئول یادآور شد: یکی از مهمترین ظرفیت‌های تولیدی تالاب تولید آبزیان است که در سال‌های پر آبی 44 هزار تن ظرفیت تولید دارد که از این میزان 50 درصد قابل صید و بهره‌برداری است.

وی از فراهم آوردن امکانات لازم برای برگزاری کلاس‌های آموزشی برای صیادان و بهره‌برداری پایدار از ظرفیت تولید آبزیان خبر داد و گفت: صیادان همکاری لازم را داشته باشند  و فرصت رشد به بچه ماهیان رهاسازی شده بدهند تا به وزن مناسب برای صید برسند.

ارسال نظر