تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۹۱۰۵
تعداد بازدید: ۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

ظرفیت‏های تجاری و ترانزیتی بندر لنگه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه از فراهم شدن شرایط مناسب به منظور رونق تجارت دریایی در غرب هرمزگان سخن گفت و اعلام کرد: این بندر هم اکنون به کانونی پررونق برای فعالیت تاجران و سرمایه گذاران تبدیل شده است. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اسماعیل مكی‏زاده با بیان اینكه «این بندر بستری مناسب برای تجارت دریایی در غرب هرمزگان را فراهم کرده است»، تصریح كرد: شركت‏های فعال در این زمینه به خوبی می دانند كه فعالیت‏های تجاری در سال‏های اخیر به ویژه در بخش ترانزیت خودرو در این بندر برای آنان یك فرصت محسوب می‏شود.

وی ضمن اشاره به میزان تقریبی 900 هزار تن تخلیه و بارگیری کالا طی سال 92 و رشد 6 درصدی آن نسبت به سال گذشته آن، معتقد است؛ ضرورت تعریف و تبیین راهبردهای تجاری و ترانزیتی با قابلیت تاثیرپذیری از شرایط بومی برای رسیدن به اهداف تعیین شده، سیاست کاری این بندر برای دستیابی به قله‏های موفقیت بوده است.

مکی‏زاده از اقدامات برجسته این بندر در راستای جذاب شدن بندر لنگه برای تجار و صاحبان کالا صورت گرفته که از این میان تشكیل جلسات متعدد با شركت‏های حمل و نقل كالا به منظور شناسایی موانع پیش‏روی ترانزیت در بندر لنگه، نشست‏های تخصصی با ارگان‏های ذیربط برای حل این موانع، ایجاد تسهیلات گوناگون در زمینه‏های اسنادی، اداری و عملیاتی به شناور‏ها و متقاضیان فعالیت در زمینه ترانزیت و همچنین كاهش هزینه و زمان مشتریان با استقرار ارگانهای مرتبط نظارت بر فرآیندهای گمركی و بندری از طریق راه اندازی سیستم پنجره واحد تجاری را از جمله این اقدامات دانست.

وی در ادامه از دیگر اقدامات کارشناسان اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در رفع موانع پیش‏روی ترانزیت سخن گفت و اختصاص یك پست اسكله ثابت جهت تخلیه محمولات ترانزیتی، خرید اراضی جدید، احیای اراضی غیرمستعمل بندر و بهره‏برداری از 80 هزار مترمربع از اراضی جدید صرفا به منظور انجام فعالیت‏های ترانزیتی را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی همچنین ساخت و نصب سكوی بارگیری از طریق سرمایه‏گذاری بخش خصوصی و ترمینال اپراتور به منظور حل مشكل بارگیری وسایل نقلیه سنگین، بازاریابی و جذب شركت‏های حمل و نقل بین‏المللی كالا و كشتیرانی‏های جدید، توجه ویژه به موضوع مدیریت ارتباط با مشتری از طریق افزایش ساعات ارائه خدمات و پیش‏بینی نیازهای آتی مشتریان را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در راستای رفع موانع رونق یافتن ترانزیت در غرب هرمزگان صورت گرفته است.

مکی‏زاده در پایان خاطرنشان کرد: با وجود استراتژی مشخص و كارآمد در مدیریت مؤثر و بكاربردن امكانات، پتانسیل‏ها و ویژگی‏های خاص بندر لنگه با بكارگیری نیروهای متخصص و متعهد، بازخوردی جز جذابیت این بندر در تجارت و ترانزیت غیرنفتی كالا از دیدگاه مشتریان، نمی‏توان متصور بود.

ارسال نظر