تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۹۱۳۰
تعداد بازدید: ۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

هیأت داوری و حل اختلاف دریایی/ گفتگو با مسعود پل‏مه

نایب رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته از راه اندازی هیأت داوری و حل اختلاف بخش دریایی در این انجمن خبر داد.

مسعود پل مه دراین‏باره به خبرنگار مارین نیوز گفت: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته حسب وظیفه صنفی و تخصصی خود و بمنظور حل و فصل اختلافات تجاری حوزه دریا، فی ما بین کلیه ذینفعان صنعت حمل و نقل دریایی در اردیبهشت ماه سال جاری هیأت داوری و حل اختلاف دریایی را در انجمن راه اندازی کرد که اولین جلسه این هیأت هفتم خردادماه جاری برگزارشد.

وی افزود: قبلا و طی دو سال گذشته کمیته‏ای تحت عنوان کارشناسی، وظیفه بررسی اختلافات و دعاوی ارجاعی از کمیسیون فرعی ماده 20 وزارت راه و شهرسازی و نیز سازمان بنادر و دریانوردی را برعهده داشت و نتیجه بررسی‏ها تحت عنوان اظهار نظر کارشناسی به سازمان ارجاع دهنده ارسال می‏شد که خوشبختانه بیش از 90 درصد نظرات این کمیته‏ها مورد پذیرش سازمان متبوع و موافقت طرفین قرار می‏گرفت.

نایب رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ادامه داد: با تغییر هیأت مدیره و تغییر رویکردها و دید حاکم بر صنف، تصمیم بر بهره مندی از ظرفیت‏های بلااستفاده صنف گرفته شد. در این راستا، بمنظور جلوگیری از ارجاع اختلافات صد در صد تخصصی و تجاری به محاکم قضایی و صیانت از جایگاه مادی و معنوی افراد درگیر، به واسطه پیچیدگی‏ها و فرآیندهای خاص بررسی پرونده در سیستم قضایی و با اتکاء به مجوزات قانون مدنی کشور، هیأت داوری و حل اختلاف دعاوی تجاری دریایی بعنوان مرجع حکمیت و بررسی اختلافات تأسیس شد.

وی با بیان اینکه «تشکیل هیأت داوری و حل اختلاف دریایی به این معنی نخواهد بود که الزاما دعاوی می‏بایستی به انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ارجاع شود»، افزود: بلکه ما با اثبات قابلیت‏های تخصصی و فنی خود و کسب اعتماد حرفه‏ای در صنعت حمل و نقل دریایی، از طرفین درگیری تقاضای ارجاع هرگونه دعوی، اختلاف و تفسیر به رأی را به انجمن با درج و ثبت این قید در قراردادهای فیمابین داشته‏ایم.

پل مه تصریح کرد: طبیعتا ارجاع امور اختلافی بداوری از سرعت عمل و دقت بیشتری و از کمترین هزینه ممکن برخوردار خواهد بود و نیز دارای ضمانت اجرای آراء صادره وفق آیین دادرسی مدنی در دادسرا است.

ارسال نظر