تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۹۱۷۸
تعداد بازدید: ۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

کاهش 800 هزار کانتینری در بنادر

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان برنامه‏ها و رویکردهای کاری خود را برای ایجاد تحول در حوزه دریایی و بندری این استان تشریح و اعلام کرد: در سال 90، حجم عملکرد کانتینری کشور بالغ بر 3.1 میلیونTEU  بود که در سال 92 این بخش از عملیات تخلیه و بارگیری به 2.3 میلیون TEU کاهش یافت.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی در حاشیه بازدید از بخش‏های مختلف مجتمع بندری شهید رجایی، با بیان آماری از وضعیت بنادر و سواحل کشور، به جایگاه مهم این استان در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی پرداخت.

وی در این رابطه خاطرنشان کرد: طبق آخرین مطالعات انجام شده، سرزمین ایران از 5800 کیلومتر نوار ساحلی برخوردار است.

ایدنی با اشاره به وجود 11بندر مهم بازرگانی در سواحل شمالی و جنوبی ایران،  ظرفیت تخلیه و بارگیری در کل بنادر کشور را 184میلیون تن عنوان کرد و افزود: عملکرد بنادر کشور در سال 92 حدود 140 میلیون تن بوده است.

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان با ارایه گزارشی در خصوص عملکرد بنادر این استان طی سال گذشته، گفت: طی سال گذشته، بیش از 14میلیون نفر سفر دریایی در استان به ثبت رسید و50 درصد تراکم این فعالیت‏ها در ایام نوروز بوده است.

وی در همین رابطه با اعلام اینکه «هرمزگان به تنهایی بیش از 95 درصد حمل و نقل مسافری دریایی کشور را برعهده دارد»، بر حساسیت و جایگاه این استان در این زمینه، لزوم تکمیل زیرساخت‏های مسافری در استان تأکید کرد.

ایدنی همچنین به تخلیه و بارگیری بیش از 90 میلیون تن کالا  طی سال گذشته در بندر شهید رجایی اشاره کرد و افزود: سهم این بندر از مجموع کل حجم تخلیه و بارگیری کشور بیش از 53درصد است و مجموعه بنادر هرمزگان نیز حدود 60 درصد از کل عملیات بندری را برعهده دارند.

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان بر ضرورت تعامل در توسعه فعالیت‏های گمرکی و بندری این استان تأکید کرد و تشکیل کمیته‏ای مشترک بین اداره کل بنادر و گمرکات استان را به منظور رفع مشکلات صاحبان کالا، صادرکنندگان و واردکنندگان بعنوان یکی از برنامه‏های مهم خود عنوان کرد.

وی سهم بندر شهید رجایی در عملیات تخلیه و بارگیری مواد نفتی بنادر کشور را 56 درصد اعلام کرد و تکمیل زیرساخت‏های پایانه نفتی بندر خلیج فارس بعنوان زون نفتی مجتمع بندری شهید رجایی از جمله ساخت اسکله‏های با آبخور بالا را از اقدامات ضروری در این رابطه دانست.

ایدنی همچنین با اشاره به اهمیت توسعه ظرفیت‏های کانتینری در بزرگترین بندر تجاری کشور، از سهم 84 درصدی بندر شهید رجایی از مجموع کل عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری کشور طی سال 92 سخن به میان آورد و گفت: در سال 90، حجم عملکرد کانتینری کشور بالغ بر 3.1 میلیونTEU  بود که در سال 92 این بخش از عملیات تخلیه و بارگیری به 2.3 میلیون TEU کاهش یافت. برهمین اساس، ارتقای این بخش نیازمند ارایه خدمات بهینه در ترمینال‏های کانتینری و اراضی پشتیبانی، بازاریابی مجدد و رعایت اصول مشتری مداری است.    

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه «حدود 10 درصد از اقتصاد ملی ایران به بندر شهید رجایی وابسته است»، خاطرنشان کرد: سهم بندر شهید رجایی در شاخص تولید ناخالص ملی با احتساب نفت 7.4 درصد و بدون احتساب آن 9.5 درصد است.

ایدنی اضافه کرد: بر همین اساس، هر اقدامی که باعث کند شدن روند صادرات و واردات دراین بندر شود، تأثیر منفی در بهای تمام شده کالاهای داخلی و پایین آمدن قدرت رقابتی کالاهای صادراتی در بازارهای بین‏المللی دارد که به تأثیر منفی بر اقتصاد کشور و توان خرید مردم خواهد گذاشت. 

وی در بخش دیگری از اظهارات خود بر لزوم بهره‏گیری از جزایر خلیج فارس در صنعت حمل و نقل دریایی خاطرنشان کرد: تردد سالیانه بالغ بر 35هزار شناور اقیانوس‏پیما از دهانه تنگه هرمز فرصت عظیمی در حوزه دریایی برای جزایر ایجاد می‏کند که بهره گیری از این پتانسیل منحصربفرد، ضرورت ویژه‏ای دارد.

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان دو برنامه اصلی را بعنوان مهمترین اهداف خود در پذیرش این مسؤولیت را «غنی سازی سطح زندگی مردم هرمزگان از طریق توسعه سواحل و ایجاد توسعه پایدار از یک سو و ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در عرصه منطقه‏ای و بین‏المللی از سوی دیگر» عنوان کرد.

ایدنی در ادامه رویکردهای کاری خود را برای ایجاد تحول در حوزه دریایی و بندری هرمزگان و تحقق دو هدف یاد شده را تشریح کرد و در همین رابطه گفت: برای دستیابی به ظرفیت سالانه 8 میلیون TEU کانتینر در بندر شهید رجایی، مستلزم تکمیل تجهیزات فاز 2 و راه اندازی حوضچه شماره 3طرح توسعه این بندر اهمیت ویژه ای دارد. بر همین اساس، توسعه فیزیکی بندر با اضافه شدن اراضی جدید تا وسعت 4800 هکتار و رفع معارضان آن ضرورتی اجتناب ناپذیر است؛ این توسعه اراضی را باید به گونه‏ای ادامه دهیم که تا 100 یا 200 سال آینده بندر شهید رجایی، به زمین نیاز نداشته باشد.

وی از تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر نسل سومی و هدفمند شدن بودجه آن بعنوان مهمترین برنامه‏های خود ذکر کرد و ادامه داد: ایجاد شهر لجستیکی در پسکرانه این بندر با ساماندهی بودجه سالانه و  بهره گیری از سرمایه‏گذاری بخش خصوصی امکانپذیر است و این امر را پیش از این در بنادر دیگر تجربه کرده و عملیاتی ساخته‏ایم.

وی با اشاره به نقش محوری بندر شهید رجایی در کریدور شمال- جنوب، بر ضرورت افزایش سهم بنادر تجاری هرمزگان در بخش ترانزیت تأکید و اضافه کرد: رویکرد جدید بندر شهید رجایی درکنار احترام به بخش خصوصی، تلاش برای رونق فضای کسب و کار و ارتقای زیرساخت‏های فناوری اطلاعات دراین بندر است.

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین بیان کرد: از سوی دیگر به دلیل آنکه 88 درصد کالاهای وارده و صادره به بندر شهید رجایی از طریق جاده جابجا می‏شود و این امر استهلاک راه‏ها، ترافیک، آلودگی و عوارض ناخوشایند دیگری را در پی دارد، تلاش خواهیم کرد تا سهم شبکه ریلی در این زمینه افزایش یابد و این کار شدنی است.

ایدنی در ادامه اظهاراتش«توسعه کشتیرانی ساحلی» را بعنوان یک از طرح‏های مدنظر خود برای بهره گیری بهینه از سواحل و بنادر جنوبی در رونق بیشتر حمل و نقل دریایی دانست و گفت: با اخذ تسهیلاتی از سازمان بنادر و هماهنگی‏هایی که با بنادر استان‏های بوشهر و خوزستان انجام خواهیم داد، به جای استفاده از جاده برای حمل داخلی کالا از ارسال محموله‏ها از طریق کشتی به سایر بنادر کشور استفاده خواهد شد.

عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری هرمزگان همچنین با اشاره به درون نگر بودن دیدگاه خود در عرصه مدیریت نیروی انسانی، گفت: پرورش مدیران جوان، خلاق و مجرب در برنامه‏های کاری اداره کل خواهد بود و قطعا با توان خوب مدیران و کارشناسان بنادر هرمزگان در مسیر رشد و تعالی سرمایه‏های انسانی گام برخواهیم داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود شعار جدید مجتمع بندری شهید رجایی را «هرآنچه مشتری بخواهد، ما نیز همان را انجام می‏دهیم»؛ اعلام کرد و گفت: پایبندی به اصول مشتری مداری در سرلوحه تمامی برنامه‏های کاری قرار دارد و با همیاری همدیگر، باید این شعار را نهادینه کنیم.

ایدنی همچنین فعالان حوزه دریایی و بندری هرمزگان را از پرداختن به حاشیه‏هایی که نتیجه آن به سود رقبای منطقه‏ای تمام می‏شود، برحذر داشت و اضافه کرد: تقویت وفاق ملی باید سرلوحه کاری ما باشد و انتظار ما این است که همه اقشار صنعت حمل و نقل در راستای اعتلای جایگاه بندر شهید رجایی در سطح منطقه‏ای و بین‏المللی یاریگر مجموعه مدیریتی این بندر باشند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
كارمند بندر حراست بندر
|
Russian Federation
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
0
0
  آقاي كارمند دنبال چي هستي ؟! شما كه واسه همه شناخته شده هستيد ايدني با اين چيزا تخريب نمي شود شما بجاي اينكه سرتون تو سايت باشه و بر عليه ايدني كامنت بزاريد بريد كار كنيد پول سازمان بنادر حلال باشه ميبري خونه در حدي نيستيد كه درباره مديركل موفق همچون مهندس ايدني صحبت كنيد .
حميد
|
Russian Federation
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
0
0
  اينجا در بندر شهيد رجايى از زمان حضور ايدنى فضاى كار مجددا شروع شده است و ايشان هم بصورت جدى وارد موضوعات اصلى بندر شده است جو مثبت و خوبى هم در بندر ايجاد شده است لذا پيشنهاد مى كنم اين مساىل را تمام كنيد
كارمند
|
Russian Federation
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
0
0
  اگه بيل زن بود باغچه بندر امام رو بيل ميزد! پرورش مديران جوان و لايق و مجرب؟ تو بندر امام كه تمام مديرانش واقعا مجرب و لايق بود!معاون اداري و مالي، معاون مهندسي و عمران، رئيس اداره امور مالي و ..... از همين الان داره خط و نشون ميكشه براي صداهاي مخالف خودش. شيوه مديريتش اينه. شعارشم يه دروغ بزرگه. مگه ميشه هرچي مشتري بخواد اونو انجام داد شايد تو مديريت ايشون اينجوري باشه چون سرمايه گذار اولويت داره حتي اگه كارش غيرقانوني باشه. اين تو بندر امام ثابت شده است.تا يكسال ديگه هم مشخص ميشه چقدر به نيروهاي استان اهميت ميده.ايشون با وضع تعرفه هاي الكي هثل حق ورود كاميون به منطقه ويژه، خق اجاره كانكس نگهباني شركتها و ... تو بندر امام بيشترين خيانت رو كردن و هزينه تمام شده كالاهارو بالابردن تاجايي كه بعضي از سرمايه گذارها به سمت بندر شهيد رجايي متمايل شدند. تمام حرفاش فقط شعاره كه تو مديريت كشورهاي جهان سومي مشتري زياده بين مسئولين بالادستي داره.
محسن علي پور
|
Russian Federation
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
0
0
  همكاران محترم بندر شهيد رجايي لطفاً به نظر هاي افراد بندر امام دقت كنيد و سپس تحقيق كنيد و بعد نتيجه گيري كني ببينيد چقدر خصمانه ميگويند و افترا مي كنند به حرف اينها گوش ندهيد چند ماه ديگر متوجه ميشد كه چقدر دروغ ميگويند و ايدني توانايي عالي دارد آدم خوبي است اهل قلع و قم نيست ولي اگر كسي كار نكند با تذكر چندين بار عوض مي كند نگران نباشيد
علی احمدی
|
Russian Federation
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
0
0
  منم حرف اقای علی پور رو مورد تاکید قرار میدم.. کارکنان بندر شهید رجایی توجهی به این داستانها نکنند و خودشون با توجه به گذشت زمان در خصوص مدیریت جدید اظهارنظر کنند. بهرحال یک مقدار زمان که بگذره ، ماهیت افراد مشخص میشود. اقای مهندس ایدنی خوب یا بد ، بالاخره بندر عباسی ها متوجه میشوند که آیا کلاه رفته سرشون یا شانس اوردند!! انشاله که بندر شهید رجایی از بحران کنونی دربیاد و این فقط در سایه کمک و تعامل همه نیروهای اون بندر با مدیریت جدید هست.. به این حواشی نباید توجه کنند که چون اصل ارتقاء بندر انهاست نه مدیریت آقای مهندس ایدنی... اینهایی که هم در چند هفته اخیر از بیکاری فقط دارند زیر اخبار مطلب می نویسند ، یک مشت ادم بیکار وعلاف هستند که فقط میخواین جو حاکم بر محیط کار را خراب کنند. خداوند شاهد و ناظر بر اعمال همه هست.. انشاله بزودی همه چیز مشخص میشود
سرباز وطن و امام خامنه اي
|
Russian Federation
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
0
0
  سيد ابراهيم ايدني بندر رجايي را آباد خواهد كرد به كوري چشم آقا يا خانم كارمند كه در تمام سايت فقط دنبال تخريب مديركل موفق چون سيد ابراهيم ايدني هست كارنامه مديريت ايشان درخشان است خدا رو شكر وزير و مديرعامل سازمان بنادر بهترين نيروي خود را سكاندار اين بندر كردند كه براي آبادي و پيشرفت بندر شهيد رجايي تمام تلاش خود را ميكند و موفق هم ميشود من به مردم هرمزگان و كاركنان بندر شهيد رجايي تبريك عرض مي نمايم كه مهندس سازندگي اين سرباز ولايت و رهبري سكاندار بندر شما شده است و مطمن باشيد مثل هميشه موفق و سر بلند خواهد بود ومهمترين بندر كشور را آباد خواهد كرد شك نكنيد
كارمند بندر مظلم شهيد رجايي
|
Russian Federation
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
0
0
  مهندس سازندگي پنجه طلاي بنادر كشور برايت آرزوي موفقيت و سر بلندي ميكنم انشاالله كه بندر شهيد رجايي را از وضعيتي كه هستد خارج كني و مثل بندر امام كاخ كني ما كاركنان بندر شهيد رجايي آمده و در خدمت شما هستيم انشاالله دست در دست هم بندر را بسازيم آقاي ايدني به كامنتهاي كه شما رو تخريب كردن توجه نكنيد ما هرمزگانيها شما رو خوب ميشناسيم اينها اگه كاري بودن كه ٢٤ ساعت سرشون تو اين سايت و سايتهاي. ديگه نبود البته اين كار يك يا دو نفر هست همه ما ميدانيم من از دوستان همكار بندر امام درباره شما سوال كردم كاركنان بندر امام از شما و مديريت شما تعريف كردن
كارمند بندر
|
Russian Federation
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
0
0
  خوتون ميگيد وازخودتون پشتيباني ميكنيد ما كه عطاش رو به لقاش بخشيديم .مبارك بندر عباسيها .هنرش توي پارتي بازي وباندبازيه زمان ثابت ميكنه .خدا ازش نگذره هركسي كه دفاع ميكنه يا نميشناسه يا نفعي بهش رسيده مطمئن باشيد فقط والا غيرتا نگذاريد بندر عباس مثل بندر امام بشه
کارمند بیطرف بوشهری
|
Russian Federation
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
0
0
  با سلام. متن اولین سخنرانی ایشون بعد از شروع کار در پست جدید کاملاً پخته و حساب شده است. مشخصه که با کسی شوخی نداره و کاملاً جدی و مقتدرانه قدم برمیداره. البته به منابع انسانی توجه خاص داره ولیکن براساس گفته های ایشون فقط کسانی را که د رسیدن به اهداف عنوان شده گام بردارند با خود بدون تعارفات همراه خواهد داشت. کاملا فهمیده که کجا هست و به کجا خواهد رسید. به نظر میاد هم شم مدیریت رو داره و هم توانایی رهبریت مجموعه. شعار بسیار زیبا و بجایی است. اگر بندر رو به همان اهدافی که گفته برسونه مهم نیست که برای سرمایه گدار اصیل فراقانونی نیز گام برداره. نظرات و که مطالعه کردم کاملاً با نظر اقای احمدی موافقم. و اینو نیز قبول دارم که کار کردن به یه همچین مدیری کار ساده ای نیست ولی مهم نتیجه است که به نظر میاد از عهدش برخواهد اومد. ضمناً از دعوتش به اتحاد و وفاق روشنه که با کسی سر جنگ نداشته و درخواست حمایت و همکاری را جدا دارند.
كارمند بندر شهيد رجايى
|
Russian Federation
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
0
0
  در اين چند روزى كه اقاى اىدنى در اين بندر مشغول به كار شده است ان چيزى كه ما مشاهده نمو ديم ورود به كار ايشان بدون هيچ گونه حاشيه و پشتكارى وى بوده است و از همه مهمتر احاطه كامل ايشان به موضوعات بندرى و اشتياق وى به حل مشكلات است اميدورام در اينده هم با همين رويه ادامه دهد
پیر دریا
|
Russian Federation
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
0
0
  سلامی به گرمای تفتیده بنادر جنوبی کشور... به همه سخت کوشان صنعت حمل و نقل دریایی دست مریزاد میگویم. اینجانب از سالخوردگان دریا و دریانوردی هستم.. افراد زیادی را در موقعیتهای مختلف دیدم و با انها حشر و نشر داشته ام. ولی در هیچ دورانی به اندازه زمان حال ، بی حرمتی ، بی ادبی و بی وجدانی را در میان کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی در هیچ دوره ای ندیدم. امروز که بطور اجمالی مطالب درج شده در ذیل اخبار مطالعه کردم، متوجه شدم که چه به راحتی شان و منزلت و از همه بالاتر وجدان انسانی را به زیر پا می گذارند. دو انسان شریف در موقعیت قرار گرفته اند که می بایست با همدلی و تعامل در تحقق تعهدات و اهداف انها ، یاری شوند نه اینکه با ابروی انها بازی شود.. این رفتارها دور از شان کارکنان یک سازمان تخصصی که صد البته فوق تخصصی همانند سازمان بنادر و دریانوردی است!!! هیچ کس نمی تواند در درایت و زحمات آقای مهندس ایدنی برای سربلندی بنادر استان خوزستان شبه های وارد نماید و از سوی دیگر نیز شخصیت و مرام اقای مهندس عبدالهی را به هیچ عنوان نباید زیر سوال برد...زمان بعد از خدوند بزرگ ، عادلترین قاضی است.. اجازه بدهید که مدیران برنامه های خود را ارائه کنند ، بعد مورد هجمه قرارشان بدهید.. واقعا چه مدیری می تواند در این چنین جو مسمومی کار و تلاش کند!!؟؟؟ شماها که مدعی هستید ، می توانید؟؟؟...البته یک گلایه نیز به مسئولان محترم سایت مارین نیوز هم وارد است که می بایست با یک ترفند و درایت ژورنالیستی ، از این جو بوجود امده جلوگیری نماید.برای بنده که سالها در جریان امور دریایی کشور بوده ام ، بسیار جالب است که یک کارمند به خود اجازه میدهد در خصوص حقوق و دستمزد ، مسائل خصوصی ، تدبر و مدیریت و ... یک مجموعه اظهار نظر کند. با کدام تخصص و اجازه !! خدایی وجود دارد . به وجدان خود مراجعه کنیم و از بی حرمتی افراد دست برداریم که این دنبا به هیچ کس وفا نکرده و تنها خوبیها و نیکی ها به جا می ماند. انشالله دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم. در پناه حق
کارمند
|
Russian Federation
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
0
0
  با سلام خدمت مسولین سایت مارین نیوز امیدوارم رسالت خود را درست انجام دهید چرا که به یکباره فقط نظرات عده ا ی خاص که از ایدنی حمایت میکنند نمایش داده ونظرات دیگر فیلتر می شود. قضاوت با خودتان ..باز بدنبال لابی کاری بودن.با ارزوی موفقیت برای شما وکلیه اصحاب رسانه
كارمند سازمان مركزى
|
Russian Federation
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
0
0
  ما كه اقى اىدنى را مى شناسيم از اين رفتارها واقعا تعجب مى كنيم عملكرد ايشان در بنادر خوزستان انقدر مشخص و درخشان بوده كه بر كسى پوشيده نيست بارها بر اى بودجه و اعتبار با مديران سازمان درگير شده بود بنظر مى رسد اين نوشته ها مربوط به كسانى كه در مديرت اىشان به پست نرسيدند خوب اگر واقعا كاركن هستيد در اين دوره پست مى گيريد ديگر ناراحتى ندارد
ارسال نظر