مدیر کل بنادر ودریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: مقرر شده که برای توسعه بندر چابهار تا 1000 میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری شود که تا کنون از محل این اعتبار، 70درصد از اسکله هزارو675متری این بندر ساخته شده است.
مدیر کل بنادر ودریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: مقرر شده که برای توسعه بندر چابهار تا 1000 میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری شود که تا کنون از محل این اعتبار، 70درصد از اسکله هزارو675متری این بندر ساخته شده است.
به گزارش مارین نیوز، سیاوش رضوانی با بیان اینکه به رغم مشکلات فنی و تحریم ها فاز یک طرح توسعه بندر چابهار به اتمام رسیده تصریح کرد: در حال حاضر موج شکن های اسکله های بنادر چابهار آماده و لایروبی صورت گرفته همچنین توسعه پسکرانه نیز دو سال می باشد که به صورت جدی آغاز شده است.
وی افزود: تا زمانی که این زیرساخت ها به صورت کامل آماده نشود سوددهی بندر نیز پایین خواهد بود اما دورنمای بندر چابهار روشن و در آینده بندر چابهار یکی از بنادر موفق کشور و منطقه خواهد بود.
وی با اشاره براینکه ترانزیت کالا معمولا در بندر چابهار است خاطرنشان کرد: در این بندر عملیات ساخت فازهای بعدی تا پنج فاز آغاز خواهد شد.
رضوانی در خصوص موقعیت ویژه بندر چابهار گفت: در بندر کراچی مشکلات امنیتی وجود دارد که یکی از شروط همکاری چینی ها در بندر چابهار حضور دائمی نیروهای امنیتی نظامی در این بندر می باشد.
مدیرکل بنادر دریانوردی استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای بندر چابهار تجهیزات مدرنی تعریف شده پیش بینی می شود در اواخر نیمه اول سال 96 بندری کاملا استاندارد و مطمئن برای کشتی های 80، 90 هزار تنی در اختیار داشته باشیم.
این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر سرعت کار برای توسعه بندر چابهار بسیار مطلوب است.
وی با بیان اینکه در سال 85 و 86 خرید تجهیزات برای بندر اتفاق افتاده عنوان کرد: به هر حال تحریم ها کار را برای بسیار دشوار کرده بود تا آنجا که خرید یک قطعه نیز برای ما بسیار مشکل بود.
رضوانی با اشاره به لغو تحریم ها گفت: باتوجه به لغو تحریم ها برای بندر شهید رجایی برنامه نوسازی وجود دارد که برای خرید یک سری تجهیزات کارهای فراتر از مقدمات هم صورت گرفته است.
مدیر کل بنادر دریانوردی استان افزود: برای بندر چابهار نیز همینطور است و تاکنون مشخصات فنی داده و مذاکراتی هم با بخش خصوصی صورت گرفته است.
وی با اشاره براینکه در حال حاضر برای بندر و بندر چابهار یک عزم جدی وجود دارد اذعان کرد: تنها مشکل ما استقرار تجهیزات است که برای جرثقیل های 20 تا 30 تنی در ایران ساخته می شود.