کد خبر: ۳۱۰۲۹
تعداد بازدید: ۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

آغاز رسمی چهارمین دوره مسابقات ملی شناور های هوشمند

دبیر چهارمین دوره مسابقات ملی شناور های هوشمندگفت: مسابقات ملی شناورهای هوشمند با ایجاد فضای رقابتی پویا میتواند گامی اثرگذار در راستای توسعه دریامحور باشد.
دبیر چهارمین دوره مسابقات ملی شناور های هوشمند گفت: مسابقات ملی شناورهای هوشمند با ایجاد فضای رقابتی پویا میتواند گامی اثرگذار در راستای توسعه دریامحور باشد.
به گزارش مارین نیوز، مجید عباسپور در خصوص برگزاری چهارمین دوره مسابقات شناور های هوشمند گفت: برگزاری چنین مسابقاتی با ایجاد فضای رقابتی پویا میتواند موجب ایجاد انگیزه و اشتیاق و گرایش بیشتر به صنایع دریایی شده و نیز موجب ارتباط بیشتر بین محیط آکادمیک و صنعت دریایی شود. که باالطبع میتواند گامی مهم و اثرگذار در راستای توسعه هرچه بیشتر دریامحور باشد.
وی ضمن اشاره به این نکته که کشور ایران با توجه به دارا بودن بیش از 5000 کیلومتر مرزهای آبی، توانایی های باالقوه ای در زمینه رشد و شکوفایی و استفاده درخور از صنایع دریایی داشته اذعان داشت: «با بستر سازی مناسب می توان آن طور که باید و شاید از شکوفایی این صنعت بهره برد. یکی از اولین نیاز های این مهم، اشاعه فرهنگ دریایی و معرفی این صنعت به جامعه است.»
دبیر چهارمین دوره مسابقات ملی شناور های هوشمندگفت: «خوشبختانه در سال های اخیر شاهد بوده ایم که برگزاری این مسابقات با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شده و در پی آن شاهد فعالیت اثرگذار بسیاری از نهادهای مرتبط با علوم دریایی از جمله صنایع و ارگان های دفاعی، دانشگاه ها، شرکت های کشتی سازی، سازمان ها و موسسات دریایی و... بوده ایم..»
عباسپور هدف از برگزاری اين مسابقات را ایجاد بستری هدفمند برای خلاقیت و نوآوری در بخش دانشجویی، ايجاد زمينه رقابتی برای دانشجويان فعال در زمينه صنايع دريايی، ايجاد همكاری نزديك ميان مراكز دانشگاهی و سازمان های فعال، گسترش فناوری در زمينه صنايع دريايی و آگاه سازی عمومی در اين زمينه عنوان نمود.
 وی در ادامه افزود این دوره از مسابقات ملی شناور های هوشمند سطحی به همت قطب علمی هیدرودینامیک و دینامیک متحرک های دریایی دانشگاه صنعتی شریف برنامه ریزی و تدوین شده و با به چالش کشیدن دانش فنی شرکت کنندگان در زمینه های تخصصی دریایی از جمله هیدرواستاتیک، هیدرودینامیک، مباحث مرتبط با طراحی و ساخت، کنترل، بهینه سازی و... بدون شک گامی موثر در راستای ایجاد فضای فعال در این بخش خواهد بود. طبق اشارات ایشان کنترل و هدایت متحرک ها در محیط دریایی به سبب وجود امواج، باد، جریان های دریایی و... دشوارتر بوده و رسیدن به سطح مطلوب در زمینه کنترل نیازمند مطالعه، تجربه و آزمایش خواهد بود.


ارسال نظر