کد خبر: ۳۱۶۱۰
تعداد بازدید: ۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷

توسعه بنادر ایران در شمال و جنوب زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی است

ایران به عنوان چهارمین تولید کننده نفت و دارننده دومین ذخایر گازی و همچنین منابع عظیم مواد معدنی می تواند زمینه را برای توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری با کره جنوبی فراهم سازد.
کنفرانس بین المللی مجمع اقتصادی ایران و کره با عنوان سکوی همکاری ایران و کره در شرایط پسا تحریم به همت اتاق بازرگانی اصفهان و با مشارکت انستیتوی دریانوری کره جنوبی و همکاری قطب علمی اقتصاد بین الملل دانشگاه اصفهان ،دانشگاه شهید بهشتی در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. 
به گزارش مارین نیوز، مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش گفت : ایران به عنوان یکی از اقتصادهای  برتر دنیا و دارا بودن بیش از یک درصد جمعیت جهان، چهارمین تولید کننده نفت و دارننده دومین ذخایر گازی و همچنین منابع عظیم مواد  معدنی می تواند زمینه را  برای توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری با کره جنوبی  فراهم  سازد.
وی با اشاره به تحریم های اقتصادی علیه ایران در طی سالهای گذشته گفت: تحریم ها ضرباتی به اقتصاد ایران وارد کرد ولی نتوانست رشد کشور را متوقف کند .


رناسی در بخش دیگر از سخنان خود  گفت : قوانین سرمایه گذاری در ایران شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم نموده است از جمله پرداخت غرامت به سرمایه گذاران خارجی است و تسهیلات یکسان با سرمایه گذاری داخلی پرداخت می شود .
رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان اضافه کرد : ایران با دارا بودن 3 هزار کیلومتر مرز آبی در شمال و جنوب موقعیت بی نظیری برای همکاری اقتصادی با کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی فراهم کرده است.
وی با اشاره به سیاست های دولت در راستای برنامه ریزی مناسب برای بهره گیری بهینه از شرایط پس از برجام گفت:با توجه به جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه می توان از این ظرفیت برای ترانزیت کالا به آسیای میانه و کشورهای همسایه استفاده کرد.
وی تاکید کرد:توسعه بنادر ایران در شمال و جنوب جزو برنامه های اصلی دولت است که زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی بویژه سرمایه گذاران کره ایی است.


ارسال نظر