کد خبر: ۳۱۶۳۲
تعداد بازدید: ۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

محدودیت ته لنجی مشکل‎ساز شده است

فرماندار دیر گفت: محدود كردن ته لنجی (كالای همراه ملوان) و نبود جایگزینی برای آن مشكلاتی برای ساحل نشینان ایجاد كرده است.
به گزارش مارین نیوز، حمزه اعتماد فرماندار دیر روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مردم شهرستان دیر بویژه ملوانان سالهاست كه از دریا امرارمعاش دارند و محدود كردن ته لنجی زندگی آنان را دچار مشكل می كند.
وی در ارتباط با تاثیر محدود كردن ته لنجی در بازار شهرستان دیراظهارداشت: در پی محدود كردن ته لنجی قیمت اجناس شامل برنج، روغن، شكر و نوشیدنی ها حدود 10 درصد افزایش یافته است.
فرمانداردیر گفت: دولت و متولیان امر در استان بوشهر درمورد ساماندهی و قانونمندكردن ته لنجی در تلاش هستند و امیداست در روزهای آینده با برطرف شدن مشكل، مردم ساحل نشین بتوانند همچون گذشته فعالیت خود را آغاز كنند.
وی در ارتباط با كالاهای تجاری در این بندر افزود: كسانی كه بار تجاری دارند برابر ضوابط و مقررات می توانند به ترخیص بار خود اقدام و افرادی كه بار ته لنجی دارند، منتظر ابلاغ دستور جدید گمرك مركزی به گمرك استان بوشهر باشند.
محدودیت ورود كالای همراه ملوان از ابتدای سالجاری در پی نامه رئیس گمرك ایران در روزهای پایانی سال گذشته به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز كشور در بنادر جنوبی كشور بویژه استان بوشهر اجرایی شده است و از زمان اجرای این دستورالعمل فعالیت شناورها به كشورهای حوزه خلیج فارس كاهش یافته است.
در بندردیر با 54 هزار نفر جمعیت 160 شناور باری فعال هستند.


ارسال نظر