کد خبر: ۳۱۷۲۰
تعداد بازدید: ۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

لزوم بررسی نیاز کشور به دریانوردان در رده‌های مختلف

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی مطالعه و بررسی روند نیاز کشور به دریانوردان در رده‌های مختلف را حائز اهمیت دانست و بر لزوم انجام آن تاکید کرد.
به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط‌ عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این سفر که با هدف بازدید از فعالیت‌ها و اقدامات بنادر خوزستان در حوزه‌ی دریایی انجام می‌گردید، از بخش‌های مختلف مجتمع بندری امام خمینی(ره) از جمله مرکز جستجو نجات دریایی، مرکز مقابله با آلودگی دریایی، شناورهای امداد و نجات ناجی و لایروب هویزه دیدن کرده، و اقدامات و خدمات انجام شده در آنها را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
وی و هیأت همراه همچنین در جریان بازدید خود، از پروژه جمع‌آوری ضایعات نفتی که به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه بازیافت مواد و ضایعات نفتی در بنادر کشور محسوب می‌شود، دیدن نمود و مراحل پیشرفت این پروژه را بررسی کردند.
در این بازدید، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و رؤسای ادارات این معاونت، راستاد را همراهی می‌کردند، همراهان ضمن ارائه گزارش‌ها و توضیحاتی در خصوص آخرین اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در حوزه خدمات دریایی از جمله برگزاری مانور چند جانبه مقابله با بحران در شرایط اضطرار، وی را در جریان تازه ترین دستاوردها در این حوزه قرار دادند.
عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از اداره امتحانات و صدور گواهی‌نامه‌های دریایی این اداره کل بازدید کرده و روند فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده به دریانوردان را از نزدیک مشاهده کرده و با میزان و کیفیت این خدمات از نزدیک آشنا شد.
راستاد در جریان بازدید خود، بندرامام خمینی(ره) را از جمله بنادر پیشتاز در تهیه و استفاده از نرم افزارهای دریایی برشمرد و تجهیزات مهیا در کارگاه تجهیزاتی مقابله با آلودگی دریایی در این بندر را در سطح بنادر خلیج فارس منحصر و نمونه برشمرد و استفاده از این تجارب را لازم دانست.
وی همچنین مطالعه و بررسی روند نیاز کشور به دریانوردان در رده‌های مختلف را حائز اهمیت دانست و بر لزوم این مهم تاکید نمود و آن را بعنوان سر فصلی از اقدامات این معاونت برشمرد. راستاد همچنین از شیوه معرفی اینفوگرافی این بندر ابراز رضایت نموده و از دست اندرکاران مدیریت سفر و گشت‌های دریایی نوروز ٩٥ تقدیر کردند.


ارسال نظر