کد خبر: ۳۱۷۴۴
تعداد بازدید: ۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸

صنایع نفت و گاز دریایی نقش چشم گیری در حوزه اشتغال و ایجاد تغییرات جمعیتی سواحل دارد

دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی : فعالیت های انجمن مهندسی دریایی ایران بطور کلی همواره در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بوده است.
به گزارش مارین نیوز، دکتر سعید مظاهری دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی در اینباره گفت : رویکرد انجمن مهندسی دریایی ایران و فعالیتهای آن بطور کلی همواره در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بوده است. نگاه به ایجاد اشتغال و ارتقاء سطح علمی و اجرایی و انتقال به دست اندرکاران اجرایی کشور بوده است و سعی کرده از فعالیتها و تکنولوژی های نوین که در دنیا و در حوزه دریا رشد پیدا می کند حمایت کرده و آنها را به سمت داخل کشور هدایت و بومی سازی کند. در همین جهت کمیته های هشت گانه تخصصی و صنفی در انجمن فعالیت دارند، شرکتهای عضو انجمن در این کمیته ها همواره فعالیت و به بررسی مسائل و مشکلات پرداخته و این موضوع از دغدغه انجمن مهندسی دریایی ایران می باشد. 
سعید مظاهری در خصوص محورهای همایش هجدهم گفت : طبیعی است امسال هم با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل محورهای همایش تنظیم و تمامی محورها از دیدگاه فناوری های علمی و تحقیقاتی محورهایی هستند که در توسعه اقتصاد کشور، نگرش به داخل و انتقال تکنولوژی با حضور خارجی ها تاکید می نماید. 
وی در خصوص محورهای همایش هجدهم گفت : در این همایش برای 10 محور برنامه ریزی شده که مدیریت و اقتصاد دریایی، صنایع نفت و گاز دریایی، دریانوردی و حمل ونقل دریایی، قوانین، مقررات و استانداردها، ایمنی و محیط زیست دریایی، شرایط محیطی دریایی، ساخت شناورهای دریایی، تاسیسات ساحلی و فراساحلی، فناوریهای نوین و انرژی های تجدیدپذیر دریایی و سرمایه های انسانی را شامل می شود. محورهای همایش با توجه به فعالیتهایی که در حوز دریا انجام می شود و تجربه برگزاری هفده همایش صنایع دریایی و بازخوردهای آن از ستاد اجرایی همایش که اعضاء آن از وزارتخانه ها و سازمانها، ارگانها و شرکتهای دریایی می باشد گرفته شده و تغیراتی نسبت به همایشهای گذشته ایجاد شده است. 
وی افزود : وجه تمایز آن اضافه شدن محور صنایع نفت و گاز دریایی با این رویکرد که توجه و اهمیت ویژه ای به صنایع فراساحل داده شود. در بحث اقتصاد دریایی صنایع فراساحل می توانند نقش چشم گیری داشته باشند و در حوزه اشتغال و ایجاد تغییرات جمعیتی در سواحل می تواند مثمر ثمر باشد. 
دبیرهجدهمین همایش صنایع دریایی در خصوص محل برگزاری همایش گفت : طبق هماهنگی صورت پذیرفته با سازمان منطقه آزاد کیش از این پس همایشهای صنایع دریایی همزمان با نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی همه ساله در کیش برگزار می گردد. 
لازم به یادآوری است هجدهین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی 27 الی 30 مهر ماه 1395 در جزیره زیبای کیش برگزار می گردد. 



ارسال نظر