کد خبر: ۳۱۷۹۳
تعداد بازدید: ۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

تامین تسهیلات کم بهره برای تامین کنندگان داخلی ضروری است

جلسه کمیته خودکفایی تامین تجهیزات، مواد و خدمات فنی- مهندسی انجمن مهندسی دریایی ایران، دیروز بیست و ششم اردیبهشت نود و پنج با حضور سازندگان، تامین کنندگان و متخصصان صنعت دریایی در محل دبیرخانه انجمن مهندسی دریایی برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، مهندس امیر بابایی عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران و رئیس کمیته خودکفایی تامین تجهیزات، مواد و خدمات فنی- مهندسی در این جلسه با اشاره به لزوم تدوین نسخه جدیدی ازاطلس تجهیزات دریایی ایران، تاکید کرد: «این مجموعه باید با جمع آوری اطلاعات و همکاری شرکت های مرتبط تا پایان سال 95 تهیه شود.»
مهندس بابایی موضوع تامین تسهیلات و فاینانس تامین کنندگان و سازندگان را مطرح و فراهم کردن شرایط ویژه مالی برای تامین کنندگان داخلی در قالب تسهیلات کم بهره را ضروری دانست. 
وی تسهیلات مورد نیاز را بلند مدت و زیر 10درصد دانست و با اشاره به اینکه در حال حاضر فاینانس ارائه شده در بهترین حالت بین 14 تا 16 درصد است، اضافه کرد : « موارد زیادی پیش آمده که مجوزهای لازم صادر شده، اما عملا در زمان ساخت و تامین، مشکلات و مسائل مالی و بحث تاسیس شرکت مرتبط و محدودیت ها و قوانین دست و پاگیر، موانعی ایجاد می کرد.»
وی در ادامه گفت: « ما نیاز داریم که تمامی سازندگان و تامین کنندگان همکاری کنند و ضمن مشارکت،  متناسب با نیاز بازار خدمات خود را ارائه دهند. موضوع دیگر رتبه بندی در سطح تامین کنندگان است که با توجه به مشکلاتی که در واگذاری تسهیلات وجود دارد این موضوع باید در اولویت قرار گیرد.» 


در ادامه جلسه اعضای کمیته، مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و همکاری با صندوق توسعه دریایی و فعالیت انجمن های صنفی دریایی را ضروری دانستند و در این مورد به بحث و تبادل نظر پرداختند.
مهندس سماواتیان دبیر کمیته خودکفایی تامین تجهیزات، مواد و خدمات فنی- مهندسی انجمن با اشاره به برگزاری جلسات مرتبط با صندوق توسعه دریایی ایران، اظهار امیدواری کرد: « اقدامات مقدماتی برای کاهش سود تسهیلات از 14 به 10 تا 11 درصد صورت گرفته است. لازم است بسته ای توسط متخصصان تهیه و تبیین شود که بازه زمانی ساخت، سازوکار بانکی و مدت زمان تحویل به  متقاضی و موارد دیگر در آن بررسی شود.»
وی در ادامه بر لزوم انعقاد تفاهم نامه با صندوق توسعه دریایی توسط نمایندگان سازندگان و  تامین کنندگان تاکید و اضافه کرد: « موضوع دیگر سرمایه گذاری برای طراحی هایپرمارکت در مناطق پرتعدد دریایی است و کشورها و شرکت های زیادی برای همکاری در این مورد اظهار تمایل کرده اند.»
در پایان جلسه اعضای کمیته بر ایرانیزه کردن ایده ها و نظرات با توجه به شرایط و عوامل بیرونی تعیین کننده در صنعت دریایی ایران تاکید کردند. یکی از این موارد ثبت نام و جمع آوری اطلاعات بازدیدکنندگان همایش و نمایشگاه دریایی ایران بود.
در پایان جلسه اعضا با تاکید بر اینکه متقاضیان خریدهای عمده خود را به صورت پکیجی انجام می دهند و عمده نیاز هایشان را تامین می کنند؛ همکاری و مشارکت و کار جمعی تامین کنندگان و سازندگان دریایی داخلی را ضروری دانستند.
 


ارسال نظر