کد خبر: ۳۲۰۳۶
تعداد بازدید: ۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

حضور دریاییان در یک ضیافت افطاری

سی ام تیرماه نود و پنج انجمن مهندسی دریایی ایران با مشارکت موسسه رده بندی ایرانیان و همکاری سازمان صنایع دریایی میزبان مراسم افطاری با حضور مدیران، متخصصان و نمایندگان اعضای حقوقی عضو انجمن و پیشکسوتان صنعت دریایی کشور بود.
به گزارش مارین نیوز، در ابتدای این مراسم دکتر محمد سعید سیف ضمن خوشامد گویی و قبولی طاعات و عبادات، اظهار امیدواری کرد برگزاری اینگونه ضیافت ها را فرصتی برای بررسی مسائل و مشکلات صنعت دریایی کشور و هم فکری در این خصوص دانست. 
رئیس هیات مدیره انجمن مهندس دریایی ایران در ادامه ضمن تشکر از همکاری ها و حمایت های اعضای حقوقی انجمن مهندسی دریایی، فعالیت ها و موفقیت های امروز انجمن را مرهون فعالیت ها و همکاری های اعضای حقوقی فعال دانست. 
وی در ادامه با اشاره به فعالیت های انجمن مهندسی دریایی که نزدیک به دو دهه ادامه داشته، اعلام کرد: « رشد و توسعه انجمن مرهون مشارکت و دلسوزی اعضای حقوقی و مدیران ممتاز صنعت دریایی کشور است.»


در ادامه دکتر شفیعی رودسری عضو سابق هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران ضمن تشکر از مدیران و متخصصانی که با زحمات خود جایگاه کنونی انجمن مهندسی دریایی ایران را رقم زده اند، دستاورد کنونی انجمن را مدیون زحمات و تلاش های بی دریغ در دورانی سخت و پرتلاطم دانست. 
وی با اشاره به اینکه حرفه ای ترین انجمن تاثیرگذار در صنایع داخلی کشور انجمن مهندسی دریایی است، اظهار کرد: امیدواریم این تلاش ها و ایثارگری ها در سایه تعامل با سایر ارگان ها و سازمان ها همچون قبل، پیشرفت در عرصه دریا را برای کشور به ارمغان آورد.
دکتر عباس نوبختی عضو هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی در ادمه با اشاره به نزدیکی برگزاری انتخابات هیات مدیره جدید انجمن، اظهار کرد: تقاضایی که از مدیران و متخصصان داریم حضور قوی و فعال در این انتخابات برای برگزاری هرچه باشکوه تر آن است.» دکتر نوبختی دستاورد حضور موثر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در انتخابات را دلیلی برای کسب مواضع تاثیرگذار و در نهایت  پیشرفت صنعت دریایی کشور دانست. 


همچنین مهندس حسن رضا صفری مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان و عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی، با اشاره به رتبه علمی برتر انجمن در سطح کشور، دستاوردهای اینچنینی را نتیجه  تعامل سازنده با بخش های مختلف صنعت دریایی کشور دانست و حضور پررنگ اعضای حقیقی و حقوقی در فعالیت های انجمن را بسیار مفید و سازنده توصیف کرد. 
مهندس صفری در ادامه کمیته های هفت گانه تخصصی انجمن مهندسی دریایی را دلیل واقعی جبران کمبودها و استفاده تمام و کمال از ظرفیت های دریایی کشور دانست. 
مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان بحث های کارشناسی و دقیق در کمیته های تخصصی مفید ارزیابی کرد و اظهار کرد: هم اکنون که در کمیته قوانین، مقررات و استانداردهای انجمن مهندسی دریایی ایران فعالیت دارم، پروژه هایی را در زمینه نظام مهندسی دریایی کشور و رتبه بندی شرکت ها و موسسات دریایی داخلی تعریف کردیم و با کمک انجمن مهندسی دریایی ایران در حال پیگیری و عملیاتی کردن آنها هستیم.» 


وی ادامه داد: در این کمیته تخصصی لایحه نظام مهندسی دریایی کشور بررسی و تدوین شده است و امیدواریم از طریق مجلس شورای اسلامی و دولت بتوانیم این کار بزرگ را به سرانجام برسانیم. قانون و مقررات بحث رتبه بندی شرکت ها نیز نوشته شده و در حال پیگیری این موضوع از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم تا بتوانیم از طریق اعضا برای اولین بار در کشور طرح رتبه بندی در صنعت دریایی کشور را به انجام برسانیم. » 
عضو هیئت مدیره انجمن هم چنین در ادامه با اشاره به مخالفت اعضای کمیته تخصصی قوانین و استاندارها، برای ورود مجلس و دولت به این موضوع دلیل آن را ضعفها و مساله دار بودن عملکرد سازمان های نظام مهندسی وابسته به دولت دانست.


در ادامه این مراسم مدیران، پیشکسوتان و اعضای حقیقی انجمن مهندسی دریایی ضمن ابراز نظرات، ایده ها و انتقادات خود برای هرچه بهتر کردن عملکرد انجمن مهندسی دریایی، در مورد مسائل مختلف در صنعت دریایی کشور بحث و گفت و گو کردند. 

این مراسم در محل ساختمان سازمان صنایع دریایی کشور برگزار گردید. 


   


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
3
ماشاله تا باشه از این مراسمهای پر زرق و برق . صنایع دریایی هر سال به قهقرا میروند آقایان مراسم باشکوه میگیرند.
ALI
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
شما از کجا فهمیدید پر زرق و برق هست روی میزها که هیچی نیست . نکند شما هم دعوت بوده اید . و زرق و برق را دیده اید.
ساسان
|
United States
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
اتفاقا بحث ها و صحبت ها در این جلسه طبق گزارش بالا جالب توجه هست...خدا کنه همیشه اینگونه مراسم برگزار شه و انگیزه ای برای جمع شدن مدیران و بحث و جدل حول مسائل و مشکلات صنعت دریایی بشه
ارسال نظر