کد خبر: ۳۲۰۳۸
تعداد بازدید: ۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶

سکوی فاز 17 پارس جنوبی آماده انتقال شد

سکوی فاز 17 پارس جنوبی با اتمام پروژه ساخت آماده عملیات انتقال است.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس با اعلام این خبر افزود: سکوی فاز 17 پارس جنوبی با اتمام پروژه ساخت آماده عملیات لودات(انتقال) جهت نصب در میدان گازی پارس جنوبی است.
بابک عباسپور اظهار کرد: این سکو در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) که تجربه ساخت ده ها سکو با دستان توانمند داخلی و پس از نصب و راه اندازی و بهره برداری فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در روز پنج شنبه هفته جاری با حضور مسئولان استانی رونمایی و آماده عملیات انتقال می شود.
این مقام مسئول همچنین از حضور این شرکت در کنسرسیوم پروژه های ساخت سکوهای فاز های اول، دوم، سوم، ششم، هفتم، هشتم و دوازدهم پارس جنوبی خبرداد و اضافه کرد: همچنین مبین سازه گستر خلیج فارس سکوهای فاز 15 و 16 را پیش از این ساخته و تحویل داده و سکو فاز 17 آماده عملیات انتقال است.
وی در پایان گفت: توانمندی های این شرکت از نظر تجهیزات در حد قابل قبولی بوده که از جمله تجهیزات این شرکت اسکله هایی به ابعاد 50 × 15  و 25 ×50  متر با قابلیت به آب اندازی سکوهای فراساحل تا وزن80 هزار تن، سالنهای تولیدی برش ورق و پروفیل و لوله، نصب، رنگ آمیزی و غیره، جرثقیل های مخصوص به ظرفیت 250 تن و جرثقیل های سقفی کارگاهی، بارج حمل سکو به ظرفیت ده هزار تن،  محوطه تحکیم و شمع کوبی شده روباز به منظور تولیدtop side، jacket، دستگاههای CNC برش لوله و پروفیل و ورق دستگاه برش موربی (مولر) و بیش از 30 هکتار زمین با دسترسی به حوضچه کارگاه ساخت اصلی به وسعت 50  × 15 متر عملیات می توان اشاره کرد.
لازم به ذکر است، مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در حال حاضر بزرگترین سکوساز کشور است.
شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس از شرکت های مستقر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) می باشد و طراحی و ساخت سازه های دریایی را برعهده دارد.

منبع : ایسنا 


ارسال نظر