کد خبر: ۳۲۱۴۴
تعداد بازدید: ۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

کشور ظرفیت پرورش یک میلیون تن ماهی درقفس های دریایی را دارد

وزیرجهاد کشاورزی با بیان اینکه کشور ظرفیت یک میلیون تن تولید پرورش ماهی درقفس های دریایی را دارد افزود: درسال گذشته دراین زمینه 4هزارتن تولید در کشور داشتیم.
به گزارش مارین نیوز، مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از مجتمع آبزی پروری شهید خلیل پرویزی شهرستان جویبار منطقه لاریم عنوان کرد:امسال نیز برنامه ریزی و پشتیبانی های لازم برای تولید 20 هزار تن فراهم شده است.
این مسئول ادامه داد:فعالیتهایی که در حوزه موسسه جهاد نصر انجام می پذیرد، به عنوان یک کار خط شکن می باشد.        
وی بیان داشت :موسسه جهاد نصر در ارتباط با پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهیان خاویاری،همیشه پیشتاز بوده و هست. 
این مقام مسئول افزود: پرورش ماهی در قفس سختی های خودش را دارد در عین حال شیرینی های خودش را خواهد داشت.         
وزیرجهادکشاورزی خاطرنشان کرد: امروزه در جبهه اقتصادی، پرورش ماهی در قفس، به عنوان یک کار خطشکن، یکی از طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی می باشد.           
حجتی درادامه بااشاره به اینکه طرح پرورش ماهی درقفس به تصویب شورای اقتصاد رسیده و به ما ابلاغ شده است تصریح کرد: این طرح از اولویتهای مهم سال 1395 می باشد.   
مهندس محمودحجتی بابیان اینکه کشور ظرفیت یک میلیون تن تولید پرورش ماهی در قفس های دریایی را دارد افزود : در سال گذشته در این زمینه 4 هزار تن تولید در کشور داشتیم. 
وی در ادامه تصریح کرد: امسال نیز برنامه ریزی و پشتیبانی های لازم برای تولید 20 هزار تن فراهم شده است.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: امیدواریم دولت منابعی که قول آن را به ما داده، در اختیارمان قرار دهد تا بتوانیم این مراکز ساحلی از جمله مجتمع آبزی پروری شهید خلیل پرویزی را پشتیبان باشیم.


ارسال نظر