کد خبر: ۳۲۲۱۱
تعداد بازدید: ۹۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

نهنگ‌ها عزاداری می‌کنند

پس از آنکه گفته می‌شد دلفین‌ها برای مردگان خود عزاداری می‌کنند اکنون نوبت به نهنگ‌ها رسیده است.
به گزارش مارین نیوز از «نشنال جئوگرافیک»، نهنگ‌ها هم شبیه انسان‌ها در غم از دست دادن همنوع‌شان عزاداری می‌کنند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد هفت‌گونه از این پستاندار دریایی دیده شده‌ است که بعد از مرگ همنوعش در کنار بدن حیوان مرده، که به احتمال دوست یا خانواده‌شان بوده، ماندند و حالت سوگوار داشتند. 
در یک نمونه از این سوگواری‌ها نهنگی قاتل پیکر بی‌جان فرزند تازه‌متولدشده خود را روی آب حمل می‌کرده است. 


نهنگ‌ها اغلب موجودات باهوش و اجتماعی خوانده می‌شوند و طبق مطالعات جدید بیش از شش گونه از این پستاندار در حال سوگواری نسبت به مرگ همنوع خود دیده شده است. 
طبق نظر محققان محتمل‌ترین توضیح درباره امتناع این حیوانات از ترک اجساد نزدیکان خود به غم و اندوه آنها در از دست دادن نزدیکان‌شان برمی‌گردد. 
به گفته ملیسا رجنته، زیست‌شناس دانشگاه «Milano-Bicocca» در ایتالیا، «این حیوانات به خاطر از دست دادن نزدیکان‌شان در رنج و استرس هستند و متوجه می‌شوند که چیزی غلط است.»
 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هالو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
1
0
احتمالا این نهنگ ها با مدیرانی که بر بعضی از مراکز مدیریت می کنند و با مدیریت خودشان آن مرکز را عملا فاقد کار آیی و پویایی کرده اند و ماشاالله اینقدر اعتماد به نفس هم دارند ( که ناشی از فیش حقوقی آنهاست ) ولی دست از سر کار بر نمیدارند نسبتی دارند چون نهنگه مرده را ول نمی کنه و اینها هم نام ریاست را که هیچ خروجی ندارد .
ارسال نظر