کد خبر: ۳۴۵۹۳
تعداد بازدید: ۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

رقابت اندیشه‌های نوین دریایی

دبیر بخش 'ایده بازار دریایی "جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت" با بیان اینکه تاکنون تعداد 425 ایده دریافت شده است، گفت: دومین دوره مسابقات ایده بازار دریایی به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی "سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت" در راستای توجه به ایده پردازی و حمایت از اندیشه‌های نوین در حوزه دریایی برگزار می گردد.
به گزارش مارین نیوز، دبیر بخش ایده بازار دریایی "سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت" با تأکید بر اهمیت حمایت از اندیشه‌های نوین در حوزه دریا، اظهارکرد: در راستای توجه به ایده پردازی و حمایت از اندیشه‌های نوین در حوزه دریایی، دومین دوره مسابقات ایده بازار دریایی به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی "سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت" برگزار می گردد.
مجید یوسفی خاطرنشان کرد: نخستین دوره از مسابقات سال گذشته توسط مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و حمایت پارک علم و فناوری مازندران برگزار شد.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر تصریح کرد: در مسابقات سال جاری، بخش دانش‌آموزی نیز علاوه بر بخش دانشجویی و آزاد به این مسابقات اضافه شده است و ارزیابی آن به‌صورت جداگانه انجام شد که بر همین اساس جوایز نقدی و نفیسی به 10 ایده برتر هر بخش تعلق می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد 425 ایده دریافت شده است گفت: از میان طرح‌های دریافتی 300 ایده به مرحله دوم راه یافته است که از این میان، تعداد 211 ایده در بخش دانش‌آموزی و 88 ایده در بخش دانشجویی توانستند به مرحله دوم راه یابند.
یوسفی ادامه داد:درنهایت ایده‌ها در پنج گروه و در دو بخش دانش‌آموزی و آزاد هم چو 'صنایع دفاع دریایی، مهندسی دریایی، مهندسی الکترونیک، مخابرات و ارتباطات دریایی، عمومی گردشگری و اقتصاد دریایی همچنین علوم پایه دریایی و فناوری‌های زیستی دسته‌بندی شدند. 
وی با اشاره به مرحله دوم ارزیابی ایده‌های دریافتی اظهار کرد: در مرحله دوم ارزیابی ایده بازار دریایی، 299 ایده برگزیده در پنج محور توسط 60 نفر اعضای کمیته علمی مورد ارزیابی قرار گرفت که درنهایت تعداد 152 ایده به مرحله سوم راه یافت که از این میان 103 ایده در بخش دانش‌آموزی و 49 ایده در بخش دانش جویی دریافت شد. 
دبیر بخش ایده بازار دریایی در سومین جشنواره دریا مسیر پیشرفت با اشاره به بخش سوم ارزیابی ایده‌های دریایی گفت: در این بخش هر ایده در سه دقیقه توسط ایده پرداز ارائه می‌شود و ارائه ایده در بخش‌های اسلاید، سخنرانی، عکس و فیلم اختیاری است. 
وی افزود: ارزیابی ایده‌ها در پنج گروه ذکرشده در مرحله دوم و در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی از سوی 40 نفر اعضای کمیته علمی موردبررسی قرار می‌گیرد و درنهایت 34 ایده به مرحله نهایی راه خواند یافت.
یوسفی بابیان اینکه مرحله آخر این ارزیابی در تاریخ 11 آبان ماه در حاشیه برگزاری جشنواره صورت خواهد گرفت گفت: در بخش پایانی 34 ایده منتخب خواهد شد که 21 ایده در بخش دانش‌آموزی و 14 ایده در بخش دانش جویی تعلق دارد. 
این فعال بخش ایده بازار همچنین افزود: ارزیابی ایده‌ها به‌صورت جداگانه در دو بخش دانش‌آموزی و دانش جویی توسط 20 نفر از اعضای کمیته علمی صورت خواهد گرفت و در هر بخش از ده ایده برتر و ایده منتخب داوران تقدیر خواهد شد. 

خاطر نشان می شود، "سومین جشنواره دریا مسیر پیشرفت" باهدف ترویج، فرهنگ‌سازی، توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری و معرفی فن آفرینان بعنوان موتور حرکت و توسعه اقتصاد دانش بنیان در صنعت دریایی کشور با برنامه‌هایی جامع از 9 تا 11 آبان ماه در باغ‌موزه دفاع مقدس تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر