کد خبر: ۸۰۱۳
تعداد بازدید: ۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

پارس جنوبی به محیط زیستی‌ها اطمینان داد

علیرغم انتشار اخباری مبنی بر توسعه فازهای جدید پارس جنوبی بدون مجوزهای زیست محیطی، یك مقام مسؤول اعلام كرد: بسیاری از طرح‌های زیست‌محیطی در این پروژه‌ها تعریف شده است.

به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در همایش رئیس و مدیران کل سازمان حفاظت محیط زیست کشور در عسلویه گفت: توسعه یکپارچه، پایدار و دانایی‌محور بعنوان یک الزام راهبردی در اولویت کاری منطقه ویژه پارس قرار گرفته است؛ در این زمینه بسیاری از طرح|‌های زیست محیطی تعریف شده است.

موسی سوری افزود: ضمن اینکه در تمام پروژه‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی اصل رعایت مسائل زیست محیطی به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین اعلام کرد: به منظور سالم‌سازی محیط زیست و جلوگیری از آلاینده‌های زیست محیطی، ایجاد 8000 هکتار فضای سبز در دستور کار سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار گرفته است.

سوری ادامه داد: از این میزان، 4000 هکتار در منطقه پارس جنوبی (پارس یک)، 1000 هکتار در منطقه پارس کنگان (پارس دو و محل ساخت فازهای باقیمانده پارس جنوبی) و 3000 هکتار نیز در منطقه پارس شمالی (پارس سه) ایجاد می‌شود.

وی  در ادامه تصریح کرد: همکاری و تعامل مناسب بین صنعت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست روند خوبی را طی می‌کند و به طور قطع، این همکاری موجب شتاب در توسعه صنعت نفت و تحول و پیشرفت اقتصادی کشور خواهد شد.

با این حال، سوری در سخنان خود درباره تدابیر منطقه ویژه انرژی پارس در حوزه محیط زیست دریایی سخنی عنوان نكرد.

این در حالی است كه بنابرگفته مسؤولان محیط زیست،  در منطقه اختر در 10کیلومتری کنگان به سمت بندر طاهری، عملیات خشک کردن دریا در مقیاس وسیعی درحال انجام است.

در این زمینه، معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست هفته گذشته در گفت‌وگویی با مارین نیوز گفته بود: مسؤولان توسعه این فازها قول داده‌اند طرح جامع زیست‌محیطی این پروژه، به این سازمان ارائه شود.

به گفته دكتر محمد باقر نبوی، تا زمانی كه گزارش زیست محیطی پروژه ارائه نشود؛ اجرای فازهای جدید از نظر محیط زیست فاقد مجوز اجرایی است.

ارسال نظر