کد خبر: ۸۰۲۱
تعداد بازدید: ۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

پارس جنوبی 50 میلیارد دلار اعتبار می‌خواهد

وزیر نفت به همراه دبیر شورای نگهبان و جمعی از مدیران وزارت نفت صبح امروز با حضور در عسلویه، از تازه‌ترین تحولات و پیشرفت فازهای در دست ساخت پارس جنوبی به صورت هوایی و زمینی بازدید كردند.

به گزارش مارین نیوز، سیدمسعود میركاظمی و آیت‌الله احمد جنتی پس از ورود به عسلویه به صورت هوایی از بخش‌های دریایی فازهای 12، 15 و 16 و 17 و 18پارس جنوبی  كه توسط سازندگان و پیمانكاران ایرانی در حال احداث است؛ از نزدیك بازدید كردند.

وزیر نفت كه به منظور ارزیابی تازه‌ترین اقدامات صورت گرفته در پارس جنوبی به عسلویه سفر كرده؛ پس از بازدید هوایی، مراحل مختلف اجرای خطوط لوله و نیز ساخت بخش‌های خشكی و پالایشگاهی این فازها و نیز فازهای 20 و 21 پارس جنوبی را نیز مورد بازدید قرار داد.

وزیر نفت در حاشیه این بازدید گفت‌وگویی با خبرنگاران، با مثبت خواندن روند توسعه پروژه‌های گازی در پارس جنوبی گفت: طرح‌های توسعه این منطقه با پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به دو تا سه ماه گذشته روبرو بوده است.

میركاظمی افزود: در حالیكه  كشورهای حامی تحریم ایران به دنبال متوقف كردن توسعه پارس جنوبی بودند؛ اما اكنون شاهد پیشرفت شركت‌های ایرانی درساخت فازهای مختلف پارس جنوبی هستیم، به طوری كه بسیاری از طرح‌ها به مراحل بهره‌برداری نزدیك شده و مراحل نصب تجهیزات درهشت فاز جدید  این میدان مشترك گازی  نیز توسط شركت‌های داخلی كشور به‌زودی آغاز خواهد شد.

وزیر نفت با اعلام اینكه «حجم عمده‌ای از خرید كالاهای مورد نیاز پروژه‌های پارس جنوبی انجام شده و شركت‌ها، پشتیبانی مؤثری از طرح‌ها دارند»، گفت: اكنون در بسیاری از طرح‌های پارس جنوبی بیش از 10 هزار نفر مشغول به كار هستند. 

وی از تجهیز و سازماندهی منابع مالی مورد نیاز طرح‌های پارس جنوبی توسط وزارت نفت خبر داد و گفت: امروز شركت‌های ایرانی  با مدل فعالیت خود در پارس جنوبی، فناوری‌های جدید خود را به جهانیان معرفی كرده‌اند؛ به طوری كه سرعت عملیات، بهره‌برداری از پروژه‌ها را مطابق برنامه زمانی 35 ماهه مقدور ساخته است.

میر كاظمی، میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز در بخش بالادستی پارس جنوبی طی برنامه پنجم توسعه را 50 میلیارد دلار ذكر كرد و افزود: تمام فازهای پارس جنوبی در برنامه پنجم توسعه به بهره‌برداری می‌رسد.

دبیر شورای نگهبان نیز در جریان این بازدید با بیان اینكه «انقلابی در بخش صنعتی كشور به وقوع پیوسته است»، گفت: تحولات صورت گرفته در پارس جنوبی، نتیجه زحمات كاركنان وزارت نفت و تلاش دیگر فرزندان ایران اسلامی است كه مایه مباهات بوده و اكنون دشمن باید باور كند كه حرف‌هایش در باب ناتوانی كشور از پیشبرد روند توسعه توسط ایرانیان دروغ بوده است.

وی از زحمات كاركنان حاضر در پارس جنوبی قدردانی كرد و افزود: خبرهایی كه این روزها از پارس جنوبی می‌رسد؛ مایه خوشحالی مردم شده و امیدواری زیادی در آنان ایجاد كرده است. 

ارسال نظر