کد خبر: ۸۰۳۳
تعداد بازدید: ۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

افزایش ظرفیت بنادر ایران به200میلیون تن؛ تا پایان برنامه پنجم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تا پایان برنامه پنج‌ساله پنجم ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادرکشور به حدود 200 میلیون تن افزایش می‌یابد.

به گزارش مارین نیوز از بوشهر، سیدعطاءالله صدر دراین‌باره به خبرنگاران گفت: هم‌اکنون ظرفیت بندرهای کشور حدود 150 میلیون تن در سال است.

وی از احداث و راه‌اندازی300 بندر کوچک چندمنظوره در جنوب کشور خبر داد و افزود: پارسال و امسال بیش از 40 بندر کوچک چندمنظوره در سواحل جنوب احداث شده است و به‌تدریج برای راه‌اندازی 300 بندر کوچک تلاش می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: درحال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر کشور چهار میلیون و 400 هزار کانتینر در سال است که تا پایان برنامه پنجساله پنجم به هفت میلیون کانتینر در سال افزایش می‌یابد.

وی درباره آمار فعالیت‌های بندری در سال جاری نیز گفت: 91 میلیون تن کالای غیرنفتی در هشت ماهه امسال در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد که نسبت به کل سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

صدر درعین‌حال سهم ایران از بازار جهانی حمل‌ونقل دریایی را اندك دانست و گفت: پارسال در دنیا 440 میلیون کانتینر جابجا شده که سهم ایران فقط نیم درصد بوده است و با توجه به ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و امکانات ما حداقل باید سهم یک درصدی از این حمل‌ونقل داشته باشیم.

ارسال نظر