کد خبر: ۸۰۴۱
تعداد بازدید: ۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

شرایط استفاده واحدهای صنعتی از هدفمندی یارانه‌ها اعلام شد

ستاد تحول اقتصادی وزارت صنایع و معادن چهار شرط استفاده از منابع  قانون هدفمند كردن یارانه‌ها از سوی صنعتگران ومعدنكاران را اعلام كرد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنایع و معادن، بر اساس این شرایط، بنگاه‌ متقاضی استفاده از این تسهیلات در مرحله نخست بایددر طرح به‌روزرسانی اطلاعات واحدهای صنعتی و معدنی شركت كرده و كد رهگیری دریافت كرده باشد.

ثبت‌نام بنگاه متقاضی در سامانه آمار تولید اطلاعات  و اجرای استانداردهای معیار مصرف انرژی در فرآیند تولید نیز از دیگر شروط استفاده از منابع قانون هدفمند كردن یارانه‌هاست.

همچنین، بنگاه متقاضی باید اجرای استانداردهای معیار مصرف انرژی فرآیند تولید را آغاز كرده باشد.

بنگاه‌هایی كه  از اجرای قانون هدفمندكردن یارانه‌ها، تاثیرپذیری بالا یا متوسط دارند؛ مشمول استفاده از منابع این دستورالعمل خواهند بود، برای آموزش و خدمات مشاوره‌ای، بنگاه‌های تاثیرپذیر (بالا و متوسط) در اولویت هستند.

بر اساس این گزارش تأثیرپذیری بنگاه‌ها شامل آن دسته از فعالیت‌های صنعتی است كه اجرای طرح هدفمندكردن یارانه‌ها باعث افزایش قابل ملاحظه در هزینه‌های تولید (مستقیم، مواد اولیه و حمل‌ونقل) یا كاهش قابل ملاحظه‌ای در تقاضای محصول آنان  شود.

همچنین، رشته فعالیت‌های صنعتی كه اكثر بنگاه‌های فعال در آن رشته تأثیرپذیری بالا و متوسط داشته باشند؛ رشته فعالیت تأثیرپذیر محسوب می‌شود و بنگاهی كه در یك رشته فعالیت تاثیرپذیر قرار داشته یا بر اساس بررسی سازمان صنایع و معادن استان و تأیید ستاد تحول صنایع و معادن تأثیرپذیری بالا یا متوسط داشته باشد نیز، بنگاه تأثیرپذیر تعریف می‌شوند.

ارسال نظر