کد خبر: ۸۰۷۳
تعداد بازدید: ۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

نرم‌افزار جدید عملیات كانتینری ایران در راه است

برای نخستین بار در کشور نرم‌افزار مدیریت و کنترل ترمینال کانتینر (CCS) به شیوه سرویس‌گرا در بندر شهیدرجایی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش مارین نیوز، معاون طرح و توسعه اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر گفت: این سیستم وظیفه نظارت و کنترل کلیه عملیات کانتینری در بندر شهیدرجایی را برعهده دارد که علاوه بر رفع نیازمندی‌های نظارتی بندر، برخی از عملیات اداره امور کانتینر، اداره آمار و فناوری اطلاعات و اداره امور مالی را به صورت یکپارچه انجام می‌دهد.

محمدعلی سعیدی‌پور افزود: مدیران، شرکت‌های کشتیرانی، گمرک، پورت اپراتور، شرکت‌های ترمینال اپراتور، ادارات امور کانتینر، مالی و فناوری اطلاعات از جمله بهره‌برداران از این سیستم خواهند بود.

وی افزایش سطح خدمات و رضایت مشتریان، کاهش هزینه‌ها و ترددها و سرعت بخشیدن به عملیات تخلیه و بارگیری را از جمله اهداف راه‌اندازی این سیستم یاد کرد.

معاون طرح و توسعه اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: همه مراحل مشاوره، طراحی و ساخت این نرم‌افزار توسط مهندسان و کارشناسان ایرانی انجام شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای طراحی و ساخت این نرم‌افزار را حدود 4 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از تست این نرم‌افزار، تا پیش از پایان سال جاری بهره‌برداری نهایی آغاز شود.

ارسال نظر