کد خبر: ۸۰۷۵
تعداد بازدید: ۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

بازدید هیأت ژاپنی از بندر امام

دبیر دوم سفارتخانه ژاپن و هیأت همراه طی سفرش به منظور آشنایی و ارزیابی ظرفیت‌های اقتصادی و بازرگانی استان خوزستان، از مجتمع بندری امام خمینی بازدید و با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مارین نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در این دیدار ضمن اشاره به توانمندی‌های بنادر خوزستان در صادرات و واردات کالا و تأمین نیاز کشور به کالاهای اساسی، بندر امام را به لحاظ برخورداری از مزیت‌هایی نظیر نزدیکی به مراکز بزرگ جمعیتی و صنعتی کشور و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال-جنوب که زمینه مساعد جهت ترانزیت کشورهای آسیانه میانه و قفقاز را فراهم می‌کند؛ دارای موقعیتی کم‌نظیر جهت سرمایه‌گذاری معرفی کرد.

ابراهیم ایدنی همچنین با اشاره به نزدیکی بنادر خوزستان با کشور عراق و حجم مبادلات بسیار بالا با این کشور از طریق مرز خشکی افزود: بندر امام موفق شده بعنوان بندری با زیرساخت‌های توانمند و مجهز نقش مهمی را در ترانزیت فرآورده‌های نفتی کشور عراق ایفا کند.

وی همچنین همجواری این مجتمع بندری با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و قطر را از فرصت‌های اقتصادی بسیار مساعد برای بندرامام جهت گسترش بیش از پیش مبادلات بارزگانی برشمرد.

در این دیدار، دبیر دوم و کارشناس بخش اقتصادی سفارتخانه ژاپن با اشاره با مشاهداتش طی سفرش به استان خوزستان، بندر امام را از جمله بنادر بزرگ ایران دانست و گفت: موقعیت ویژه و ممتاز بندر امام، بستر مساعدی را جهت گسترش ترانزیت با دیگر کشورهای خاورمیانه فراهم آورده است.

وی در جریان بازدیدش از مجتمع بندری امام خمینی از بخش‌های مختلف آن از جمله اسکله‌های ترانزیت فرآورده‌های نفتی، پایانه کالای کانتینری و پایانه غلات دیدن کرد.

ارسال نظر