کد خبر: ۸۰۷۸
تعداد بازدید: ۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

تعرفه آزمون‌ها و گواهینامه‌های دریانوردی مجددا بررسی می‌‌شود

رییس كمیته كشتیرانی و دریانوردی انجمن مهندسی دریایی ایران از موافقت سازمان بنادر و دریانوردی با بررسی مجدد تعرفه‌ آزمون‌ها و صدور گواهینامه‌های دریانوردی خبر داد.

كاپیتان مالك علیمحمدی با اشاره به بررسی این موضوع در جلسه كمیته كشتیرانی و دریانوردی انجمن مهندسی دریایی به خبرنگار مارین نیوز گفت: در این جلسه كه در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، پس از توضیحات مسؤولان این سازمان و انجام مذاكرات مفصل كه در جوی دوستانه و مشاركتی و به مدت بیش از سه ساعت صورت گرفت؛ مقرر شد بررسی اجمالی درباره بازنگری هزینه‌های امتحانات و صدور گواهینامه در سه رده صورت گیرد.

به گفته وی، این بازنگری در صورت تصویب نهایی؛ در سه رده افسر دومی كشتی‌های باظرفیت بالای 3000 تن، افسر دوم كشتی‌های زیر 3000 تن و مهندسی سومی كشتی‌های بالای 3000 تن صورت خواهد گرفت.

علیمحمدی افزود: پس از بازنگری اجمالی موضوع از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، موضوع مجددا با مشورت جامعه دریایی (انجمن مهندسی دریایی ایران و نمایندگان كشتیرانی جمهوری اسلامی و شركت ملی نفتكش) در قالب جلسه‌ای نهایی خواهد شد.

به گفته رییس كمیته كشتیرانی و دریانوردی انجمن مهندسی دریایی ایران، در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد جهت ارتقای سطح كیفی افسران دریایی، تشویق‌های قابل توجهی برای افرادی كه رتبه‌های اول تا سوم امتحانات دریانوردی را به دست آورند؛ توسط سازمان بنادر و دریانوردی اعمال شود.

وی افزود: موضوع مهم دیگری كه مقرر شد در جلسات آینده بررسی شود؛ نحوه برگزاری و جذب و اجرای دوره‌های كارآموزی دریایی برای افسران مربوطه مخصوصا افسران عرشه و افسر دومی كشتی‌های بالای 3000 تن بررسی و در جلسات آینده تصمیم‌گیری شود.

علیمحمدی همچنین اعلام كرد: برگزاری جلسه مشتركی با حضور مدیركل استانداردها، آموزش و گواهینامه‌های دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی، رییس كمیته علوم و فنون دریایی وزارت علوم و نمایندگان انجمن مهندسی دریایی در مورد نحوه آموزش پرسنل دریایی از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

گفتنی است، این جلسه پيرو مكاتبه قبلی رييس كميته كشتيرانی و دريانوردی انجمن مهندسی دريایی با حضور مهندس محمدرضا قادری، مدیركل استانداردها، آموزش و گواهینامه‌های دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی و كارشناسان مربوطه، در محل این سازمان برگزار شد.

قادری در ابتدای این جلسه با ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت هزینه‌های امتحانات و صدور گواهینامه‌های دریانوردی اعلام كرد: در چند سال گذشته، هیچگونه افزایش قیمتی در این زمینه‌‌ها اعمال نشده است.

وی با اشاره به ارتقای قابل‌توجه امنیت و كیفیت گواهینامه‌های دریانوردی ایران در سال‌های اخیر، گفت: این امر، با هزینه‌های روزافزونی برای سازمان بنادر و دریانوردی همراه بود؛ لذا برای جبران بخشی از این هزینه‌ها، در مورد افزایش هزینه امتحانات و صدور گواهینامه‌های دریانوردی تصمیم‌گیری شد.

در این جلسه كه دیروز تشكیل شد، نمایندگانی از اداره آموزش سازمان بنادر و دریانوردی، شركت ملی نفتكش و كشتیرانی جمهوری اسلامی نیز حضور داشتند كه دیدگاه‌های خود را در این زمینه، عنوان كردند.

در همين زمينه:
/رييس كميته كشتيرانی و دريانوردی انجمن مهندسی دريایی خواستار شد:/
* [كليك كنيد] بازنگری نرخ گواهينامه‌‌های دریانوردی

ارسال نظر