کد خبر: ۸۰۹۰
تعداد بازدید: ۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

پیش‌بینی ایجاد واحد پایش دریایی در بندر تیس

مدیركل اداره حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از اختصاص چهار میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مراكز مطالعات زیست محیطی و دریایی تالاب‌های هامون و گواتر خبر داد.

به گزارش مارین نیوز، تورج همتی گفت: بخشی از این اعتبار به ایجاد مركزی برای بازدیدكنندگان تالاب هامون در اطراف كوه خواجه و داخل این تالاب اختصاص یافت تا به نوعی سیمای قدیمی هامون را در شرایط عادی نشان دهد.

او اضافه كرد: در این مركز، صنایع دستی و بومی منطقه سیستان و قابلیت‌های تالاب هامون برای بازدید علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

همتی با بیان اینكه «عملیات اجرایی مركز بازدیدكنندگان هامون آغاز شده است»، افزود: طرح‌های نوین تحقیقاتی در محل تالاب هامون پیش‌بینی شده و عملیات اجرایی آن با حضور مسؤولان ارشد سازمان حفاظت محیط زیست بزودی آغاز می‌شود.

وی افزود: ایجاد مركز مطالعات زیست محیطی دریایی تالاب گواتر به سبب وجود برخی مشكلات از جمله مسافت طولانی و دسترسی مشكل كارشناسان و محققان امكان‌پذیر نشد؛ از این رو، ایجاد واحد و پایش محیط زیست دریایی در منطقه ساحلی بندر تیس برای دور سوم سفرهای استانی هیأت دولت پیش‌بینی و جایگزین این مصوبه شد.

ارسال نظر