کد خبر: ۸۱۰۴
تعداد بازدید: ۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

توضیح شركت نفت و گاز پارس درباره خشك كردن دریا + پاسخ محیط زیست

به دنبال انتشار اخباری درباره خشک کردن سواحل خلیج فارس و خاکریزی در دریا در جریان طرح‌های توسعه‌ای فازهای جدید پارس جنوبی، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس توضیحاتی منتشر كرد.

به گزارش مارین نیوز، در این توضیح كه امروز منتشر شد؛ آمده است: گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح‌های توسعه پارس جنوبی و مشخصا طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی حدود دو ماه قبل به اتمام رسیده و به اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال شده و اصلاحات لازم در این خصوص در گزارش مربوطه لحاظ شده است. همچنین، با عنایت به لزوم تسریع در توسعه میدان مشترک پارس جنوبی، روند تصویب مطالعات و برنامه‌های توسعه‌ای با برگزاری جلسات متعدد با مسؤولان و کارشناسان سازمان محیط زیست همواره پیگیری شده است.

روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس افزود: این شركت بعنوان مجری طرح توسعه در این منطقه علاوه بر برنامه راهبردی اجرای طرح‌های گازی، با عنایت به مسؤولیت اجتماعی خود در منطقه عملیاتی پارس جنوبی، اقدام به طراحی و اجرای بزرگترین پروژه‌های زیست محیطی وزارت نفت در منطقه عسلویه کرده و با اولویتی ویژه بر آن متمرکز است؛ به طوری که به بعضی از اهداف از قبل پیش‌بینی شده، دست یافته و مابقی برنامه‌ها در حال اجراست.

بنابراین اطلاعیه، راه‌اندازی و بهره‌برداری از 8 ایستگاه پایش آلودگی هوا بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا در منطقه عسلویه، برگزاری کارگاه‌های تخصصی «به حداقل رساندن انتشار گازهای خروجی از پالایشگاه‌ها»، برگزاری دوره‌های حفاظت از جنگل‌های مانگرو برای کلیه پرسنل و در سطح مدارس شهرستان عسلویه و نخل تقی و نیز مطالعه ساخت بزرگترین سایت پسماندهای ویژه در منطقه از جمله اقدامات مهم صورت گرفته از سوی وزارت نفت، در منطقه پارس جنوبی بوده و در حال پیگیری مستمر است.

گفتنی است، اعلام ارائه گزارش زیست محیطی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی در حالی از سوی روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس اعلام می‌شود كه معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، این اقدامات را كافی ندانست.

دكتر محمدباقر نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار مارین نیوز دراین‌باره گفت: آنچه كه از طرف شركت نفت‌وگاز پارس ارائه شده؛ گزارش ارزیابی است، اما ما طرح جامع زیست‌محیطی فازهای جدید را درخواست كرده‌ایم.

وی با بیان اینكه «در طرح جامع باید كلیه موارد و ضوابط زیست‌محیطی پروژه عنوان شود»، تصریح كرد: تاكنون ما چنین طرحی دریافت نكرده‌ایم و نظری هم، نداده‌ایم.

نبوی بر این اساس گفت: گزارش ارزیابی ارائه شده، كافی نیست و ما در انتظار دریافت طرح جامع هستیم.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به سفر هفته گذشته رییس و مدیران این سازمان به عسلویه گفت: در این سفر، تمام مباحث مربوط به حوزه‌های كاری و برنامه‌های زیست‌محیطی كشور در برنامه پنجم، تشریح شد.

ارسال نظر