کد خبر: ۸۱۱۵
تعداد بازدید: ۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

فرمول منطقی و راضی‌كننده عرضه سوخت شناورها؛ پس از هدفمندی

یك فعال حمل‌ونقل دریایی از روش فعلی ارائه سوخت به مالكان شناورهای كوچك در بنادر و سواحل كشور پس از هدفمندسازی یارانه‌ها ابراز رضایت كرد.

عبدالحسین خدری، مدیرعامل شركت تعاونی بندرسازان گناوه، دراین‌باره به خبرنگار مارین نیوز گفت: روشی كه وزارت نفت برای تحویل سوخت به شناورها در پیش گرفته؛ تمهید خوبی است و نگرانی‌های قبلی را می‌تواند برطرف كند.

وی با بیان اینكه «نرخ سوخت شناورها در آب‌های داخلی 150 تومان و در مسیرهای خارج از آب‌های ایران 350 تومان تعریف شده است»، افزود: با توجه به اینكه دورترین جایی كه شناورهای جنوب كشور به آن تردد می‌كنند؛ بندر دبی است و تنها 30-40 مایل این مسیر در آب‌های بین‌المللی است؛ بنابراین، عملا وضعیت ارائه سوخت نیمه‌یارانه‌ای به شناورها پس از هدفمندی نیز ادامه می‌یابد.

خدری یادآور شد: سوخت شناورها طبق همین فرمول در روزهای اخیر، به مالكان آنها تحویل شده است.

از سوی دیگر، یك مقام مسؤول در شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران امروز اعلام كرد: سهمیه و قیمت سوخت شناورها و تجهیزات بندری بر اساس همان فرمول‌های قبلی عرضه می‌شود.

عليرضا رجب‌پور، معاون مدیر بازرگانی در فروش فرآورده های نفتی، در گفت‌وگویی با تأكید بر اینكه «سهمیه و قیمت سوخت شناورها و تجهیزات بندری كاملا مشخص است»، گفت: قیمت سهمیه حمایتی گازوییل برای شناورها و تجهیزات بندری كه در آب‌های ایران فعالیت می‌كنند 150 تومان و قیمت گازوییل آزاد 350 تومان است. ضمن این‌كه در صورت خروج شناورها از مرزهای آبی كشور، نرخ سوخت بر اساس قیمت فوب خلیج فارس محاسبه می‌شود.

وی در مورد میزان سهمیه شناورها و تجهیزات بندری توضیح داد: میزان سهمیه شناورها توسط سازمان شیلات ایران، نیروی انتظامی و شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و متناسب با دریاروی، فعالیت، قدرت و حجم موتور و مسافت طی شده اختصاص می‌یابد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سيحون
|
Russian Federation
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
0
0
  خوبه والله دمت گرم آقاي خدري
ارسال نظر