کد خبر: ۸۱۳۰
تعداد بازدید: ۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

بندر چابهار به تجار تسهیلات و تخفیف می‌دهد

مدیركل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار بعنوان دروازه ترانزیت كالا در جنوب شرق ایران و با داشتن قابلیت‌های مختلف ترانزیتی و ترانشیپی به تجار تخفیف و تسهیلات مختلف در كار صادرات و واردات ارائه می‌دهد.

به گزارش مارین نیوز، سیاوش رضوانی در نخستین نشست رؤسای اتاق و سازمان‌های بازرگانی استان‌های خراسان، تهران، كرمان و سیستان و بلوچستان افزود: تخفیف 30 درصدی بندری نسبت به سایر بنادر جنوبی كشور و نیز 20 درصد تخفیف سود بازرگانی از جمله سیاست‌های تشویقی ارائه شده در بندر چابهار است.

وی اظهار داشت: بندر چابهار در كاهش هزینه ترانزیت كالا از شرق كشور و آسیای میانه نسبت به سایر بنادر جنوبی در پایین آوردن هزینه‌های تمام شده نقش بسزایی داشته است.

وی، با تشریح وضعیت بنادر شهید بهشتی و شهید كلانتری چابهار گفت: بندر شهید بهشتی با 240 هكتار وسعت، 16 هكتار بارانداز، 30 هزار متر مربع انبارهای مسقف و پنج پست اسكله نفتی و غیرنفتی قابلیت پهلوگیری كشتی‌های تا 30 هزار تنی را دارد.

وی گفت: بندر شهید كلانتری نیز با پنج پست اسكله می‌تواند كشتی های تا 50 هزار تنی را برای كالاهای كانتینری پهلو دهد.

به گفته رضوانی، هم‌اكنون طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در پنج فاز در حال اجراست و طی یك سال آینده با نصب دو پست اسكله سریع و ایجاد دو پست اسكله كانتینری و سه اسكله چندمنظوره ظرفیت آن از 5/2 میلیون تن كنونی به شش میلیون تن افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر