کد خبر: ۸۱۴۹
تعداد بازدید: ۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

بندر شهید حقانی دهه فجر می‌رسد؟

پس از تأخیرها و وعده‌های چندباره مبنی بر آغازبه‌كار بندر مسافری شهیدحقانی بندرعباس طی یكسال اخیر، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان وعده داد این بندر در دهه فجر امسال بهره‌برداری شود.

به گزارش مارین نیوز، علی‌اکبر صفایی درحاشیه بازدید از مراحل پيشرفت كار بندر شهیدحقانی، با اشاره به نگاه جدی سازمان بنادر به ساماندهی و توسعه حمل و نقل مسافری گفت: استان هرمزگان به دلیل برخورداری از 14 جزیره، بیشترین تردد را در بخش مسافرت‌های دریایی به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به بازدید خود از بندر شهیدحقانی، ابراز امیدواری کرد: فاز نخست این پروژه برای دهه فجر امسال آمادگی خدمت‌رسانی به مردم باشد.

صفایی گفت: در کنار ساماندهی اسکله‌های مسافری، جایگزینی شناورهای مسافری قدیمی با شناورهای فایبرگلاس و مدرن در دستور کار سازمان بنادر قرار گرفته که قطعا اجرای این طرح‌ها به افزایش ایمنی مسافرت‌های دریایی منجر خواهد شد و باعث می‌شود مردم از این سفرها لذت بیشتری ببرند.

وی افزود: طرح ساماندهی بندر مسافری شهید حقانی از ابتدای سال 87 با اعتباری بالغ بر 85 میلیارد ریال آغاز شد و هم‌اکنون به غیر از محوطه‌سازی و ایجاد مسیرهای دسترسی، سایر بخش‌های این طرح آماده شده است.

صفایی ساماندهی بندر مسافری شهید ذاکری قشم را از جمله دیگر طرح‌های مهم در دست اجرای این اداره‌کل در بخش مسافری عنوان کرد و گفت: این بندر به همراه بندر شهیدحقانی، بیشترین حجم تردد مسافرت‌های دریایی در کشور به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری 80 میلیارد ریالی و در مدت 18 ماه احداث خواهد شد که در این طرح اطاله موج‌شکن به میزان 300 متر و اجرای دایک به مقدار 500 متر پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر