کد خبر: ۸۱۸۵
تعداد بازدید: ۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

استراتژی توسعه صنایع دریایی تدوین شد

معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن از تدوین استراتژی توسعه صنایع منتخب و مهم در قالب الزامات سند استراتژی توسعه صنعتی خبر داد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنایع و معادن، محسن حاتم با بیان میزان اهمیت تدوین استراتژی توسعه صنایع منتخب و مهم و تدوین پیوست‌ها تصریح کرد: سیاست‌های توسعه‌ای بخش‌های منتخب که از نظر ارزش افزوده بخش صنعت و اشتغال نقش مهمی ایفا می‌کنند و نیز تدوین برنامه‌های عملیاتی به عنوان بخش الزامات از حدود 3 سال پیش و همزمان با ابلاغ سند استراتژی توسعه صنعتی در قالب کارگروه صنایع و معادن آغاز شده است.

وی با برشمردن صنایع منتخب و مهم افزود: استراتژی صنایع غذایی، پتروشیمی، شیمیایی، نساجی و پوشاک، ساخت و‌ساز و مسکن، ماشین‌سازی و نیرو محرکه، خودروسازی، دریایی، ریلی، هوایی، الکتریکی و فلزی، مخابرات و ارتباطات، لوازم خانگی، صنایع نوین، معدن و صنایع معدنی، فولاد، مس و آلومینیوم تدوین شده و در پیوستهای سند استراتژی توسعه صنعتی آمده است.

وی با تبیین پیوست‌های سند استراتژی توسعه صنعتی گفت: راهکارهای عملیاتی رسیدن به اهداف دربخش «الزامات» و بخش‌هایی که نیاز به هماهنگی سایر دستگاه‌ها دارد در بخش «ملزومات» سند آورده شده است و با تصویب سند، قابلیت اجرایی پیدا می‌کند و سایر دستگاه‌ها موظف به همکاری و اجرا در این زمینه هستند.

حاتم افزود: محورهای کلان این برنامه‌ها بعنوان اسناد پشتیبان سند راهبرد توسعه صنعتی در متن سند و مابقی بعنوان پیوست‌ها که راهکارهای عملیاتی، مطالعات آینده‌پژوهانه، روندها و رویدادها، فرصت‌ها و تهدیدها و افق آینده صنعت را به مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی می‌دهد؛ ارائه شد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن همچنین از تدوین پیوست فرهنگی سند ازجانب ستاد صافا و معاونت مربوط خبر داد و اظهار امیدواری کرد که اختیارات خوبی در زمینه تصویب اهداف کلان صنعتی به وزارت صنایع و معادن داده شود که بتواند صنعت کشور را به توسعه کامل برساند. 

ارسال نظر