کد خبر: ۸۱۹۴
تعداد بازدید: ۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

اختصاص 700 هكتار زمین برای بندر خشك‌ آپرین

معاون ‌وزیر راه و ترابری ضمن اشاره به اختصاص 700 هكتار زمین برای توسعه حمل‌و‌نقل تركیبی بندر خشك‌ آپرین، گفت: حداقل‌ 300 متقاضی بخش خصوصی می‌توانند در محل مذكور مستقر شوند و به فعالیت‌های حمل و نقل تركیبی بپردازند.

عبدالعلی صاحب‌محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد توسعه حمل و نقل تركیبی و اتصال بنادر به راه‌آهن، اظهار داشت: اخیرا با سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهیدرجایی فعالیت‌های جدیدی را آغاز كرده‌ایم‌.

وی ادامه داد: این مذاكرات شامل ارتقاء فعالیت‌هایی كه در گذشته انجام می‌شده نظیر احداث شانتینگ‌یارد، بهبود وضعیت مركز حمل سوخت در آن بندر و احداث خطوط ریلی در مجموعه بندر شهید رجایی است تا به دنبال آن حمل و نقل كالا تسهیل شود.

صاحب‌محمدی اضافه كرد: در راستای توسعه حمل و نقل تركیبی در بندر شهیدرجایی با در نظر گرفتن پروژه واگن برگردان و امكان افزایش ظرفیت صادرات مواد معدنی، تا حدود 150 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است.

معاون وزیر راه و ترابری اضافه كرد: همچنین قصد ایجاد بنادر خشك در مقاصدی كه قرار است بار تحویل شود، داریم؛ در این‌باره در بندر آپرین مطالعات آغاز شده است و بخش خصوصی می‌تواند در این بندر سرمایه‌گذاری كند.

صاحب‌محمدی خاطرنشان كرد: تلاش كرده‌ایم كالایی كه از خارج كشور وارد می‌شود به جای آن كه در بندر شهیدرجایی تحویل مشتری شده و سپس از طریق جاده به مقصد موردنظر حمل شود، بدون آنكه مشتری دخالتی داشته باشد، آن كالا از بندر شهیدرجایی به بندر خشك منطقه آپرین انتقال پیدا كند و همان جا كالا به طرف خریدار و سفارش دهنده، تحویل شود.

‌مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: این مورد موجب می‌شود سرعت انتقال بار بیشتر شده و هزینه‌های حمل و به دنبال آن ‌زمان تحویل كالا نیز كاهش یابد.

‌معاون وزیر راه و ترابری ضمن بیان اینكه «در منطقه آپرین به رقم بالایی برای سرمایه‌گذاری نیاز داریم»، تصریح كرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران 700 هكتار زمین برای اجرای این پروژه در نظر گرفته است.

صاحب‌محمدی ضمن بیان اینكه «هم‌اكنون طراحی پروژه در حال انجام است»، توضیح داد: حداقل‌ 300 متقاضی بخش خصوصی می‌توانند در محل مذكور مستقر شوند و به فعالیت‌های حمل و نقل تركیبی بپردازند.

‌مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان كرد: گمرك نیز در منطقه آپرین مستقر می‌شود و تسهیلاتی ایجاد خواهد شد كه بخش خصوصی نیز با توجیه مالی مطلوب مواجه باشد.

معاون وزیر راه و ترابری تصریح كرد: حجم سرمایه‌گذاری لازم برای احداث و توسعه منطقه آپرین بالای 1000 میلیارد تومان در این زمینه خواهد بود كه در سال‌های آینده قابل افزایش است.

ارسال نظر