کد خبر: ۸۲۰۲
تعداد بازدید: ۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

هشتمین اجلاس بین‏المللی دیده‌بانی اقیانوس هند در ایران برگزار می‌شود

هشتمین اجلاس بین‏المللی دیده‌بانی اقیانوس هند با حضور نمایندگان بیش از 25 کشور در ایران برگزار می‌‏شود.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی مؤسسه ملی اقیانوس‌شناسی، دکتر وحید چگینی، رئیس این مؤسسه، در این زمینه گفت: در هفتمین اجلاس برنامه سامانه جهانی دیده‌بانی اقیانوسی در حوضه اقیانوس هند (IO-GOOS) که در استرالیا برگزار شد، میزبانی هشتمین اجلاس به مؤسسه ملی اقیانوس‌شناسی به نمایندگی از ایران واگذار شد.

وی افزود: در حال حاضر 27 کشور عضو این برنامه هستند که از کشورهای عضو می‌توان به کشورهایی چون استرالیا، هند، جمهوری اسلامی ایران، کنیا، فرانسه، جزیره موریس، موزامبیک، آفریقای جنوبی، سریلانکا، آمریکا، ماداگاسکار، تانزانیا و اندونزی اشاره کرد.

رئیس موسسه ملی اقیانوس‌شناسی با اشاره به اینکه «این مؤسسه بعنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و هماهنگ‌کننده ملی در این برنامه عضویت دارد»، ادامه داد: ایران میزبان هشتمین نشست سالیانه IO-GOOS (Global Ocean Observing System for Indian Ocean) خواهد بود که این نشست در تاریخ 22 تا 24 فوریه 2011 برابر با سه‌شنبه 3 الی پنجشنبه 5 اسفند 1389 در تهران برگزار خواهد شد.

چگینی خاطرنشان کرد: معمولاً در نشست‌های سالیانه این اجلاس، بین 30 تا 35 نفر شرکت می‌کنند و در قالب کارگروه‌های سال گذشته شامل دو کمیته سنجش از دور (Remote sensing) و تغییر خط ساحلی (Shoreline changes) به فعالیت می‌‏پردازند.

ارسال نظر