کد خبر: ۸۲۱۲
تعداد بازدید: ۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

پهلوگیری همزمان 40 شناور در بندر حقانی ممكن می‌شود

معاون مهندسی و عمران اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه بندر شهید حقانی، پهلوگیری همزمان 40 فروند شناور مسافربری مدرن در حوضچه‌ این بندر امكانپذیر می‌شود.

عباس كمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینكه «بندر شهیدحقانی در گذشته بعنوان یك اسكله مسافربری و نیمه‌باری برای شناورهای نیمه‌سبك و سبك مورد استفاده قرار می‌گرفته»، اظهار داشت: این بندر طی تعریف و اجرای فازهای توسعه به یك مجتمع بندری قابل توجه در قلب شهر بندرعباس تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینكه «انتظار می‌رود بهمن‌ماه كارهای عمرانی طرح‌های توسعه بندر شهید حقانی به پایان برسد»، افزود: احداث بخش‌های ترمینال مسافربری و مراكز تفریحی و خدماتی این بندر نیز مدنظر است كه امید می‌رود پس از نهایی شدن طرح‌های مربوطه توسط بخش خصوصی عملیات اجرایی این بخش‌ها نیز آغاز شود.

معاون مهندسی و عمران اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینكه «احداث هشت اسكله متحرك برای حوضچه این بندر مدنظر است»، افزود: در حال حاضر حدود نیمی از این اسكله‌ها نصب شده و به مسافران خدمات می‌دهد و در پی عملیات لایروبی حوضچه بندر شهید حقانی عمق این حوضچه به 35 متر افزایش یافته است.

 به گفته وی، با نصب اسكله‌های یاد شده پهلوگیری همزمان 40 شناور در حوضچه بندر شهید حقانی امكانپذیر می‌شود.

تاكنون 13 میلیارد تومان صرف توسعه بندر شهید حقانی شده است.

ارسال نظر