کد خبر: ۸۲۵۵
تعداد بازدید: ۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

تأكید صدر بر توجه به نكات امنیتی در توسعه بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست کارگروه ساماندهی سواحل، جزایر، بنادر و ترانزیت این سازمان بر رعایت نكات امنیتی در توسعه بنادر تأكید كرد.

مهندس سیدعطاءالله صدر در این نشست، با اشاره به ساخت موج‌شکن‌های کوچک در سواحل جنوبی و تبدیل آن به بنادر کوچک چندمنظوره، چگونگی اداره این بنادر برای تبدیل نشدن به مراکز قاچاق کالا را حائز اهمیت دانست و یادآور شد که در طرح‌های توسعه‌ای این‌چنینی لازم است به نکات امنیتی نیز توجه ویژه شود.

معاون وزیر راه و ترابری با اعلام هفت موضوع محوری و مورد بحث در کارگروه ساماندهی سواحل، جزایر، بنادر و ترانزیت، انجام مطالعات کارشناسی و ارائه دیدگاه‌های مختلف این کارگروه در هر کدام؛ موضوعات تعیین شده را در رسیدن به اهداف نهایی تشکیل این نشست ضروری برشمرد.

به گفته صدر، «ساماندهی سواحل، بنادر کوچک و بزرگ»، «تعیین حریم و پهنه‌بندی نوار ساحلی و بین‌المللی»، «بهره‌برداری پایدار از نوار ساحلی و دریایی»، «ساماندهی شناورها»، «ساماندهی و اسکله‌های تجاری و غیر تجاری»، «ساماندهی ترانزیت و تسهیل در ورود و خروج کالا» و «عمران و توسعه جزایر و مسکونی نمودن جزایر»، هفت موضوع اصلی هستند که باید در این کارگروه مورد بحث و تبادل و نظر قرار بگیرند.

ارسال نظر