کد خبر: ۸۲۵۷
تعداد بازدید: ۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

/وي‍ژه/ هرج و مرج در سواحل ایرانی خلیج فارس پس از حذف يارانه سوخت!

با گذشت بیش از سه هفته از هدفمندسازی یارانه‌ها و حذف یارانه سوخت، وضعیت شناورهای كوچك و متوسط حمل بار و مسافر فعال در آب‌های داخلی كشور، همچنان بلاتكلیف مانده است.

به گزارش مارین نیوز، در حالیكه نماینده تام‌الاختیار وزارت راه و ترابری در ستاد هدفمندسازی يارانه‌ها دو هفته قبل از تنظیم بسته‌ای برای حمایت از حمل‌ونقل دریایی در پی هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داده بود؛ تاكنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

در این میان، یك منبع مطلع در بخش حمل دریایی بار و مسافر به خبرنگار مارین نیوز گفت: وزارت راه در تدوین بسته‌های حمایتی و تصمیمات مربوط به حمل‌ونقل، هیچ بهایی به بخش دریایی نداده است و در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها از فعالان و تشكل‌های این حوزه، نظرخواهی نكرده است.

وی با بیان اینكه «اقدام وزارت راه‌وترابری به معنای به رسمیت نشناختن نمایندگان و فعالان بخش دریایی است»، تصریح كرد: این در حالی است كه 90 درصد حمل بار و 70 درصد حمل مسافر در سواحل جنوبی كشور از طریق دریا و شناورهای كوچك و متوسط انجام می‌شود.

بنابراین گزارش، ادامه این وضعیت و عدم اقدام وزارتخانه‌های راه و نفت برای رفع مشكلات مالكان شناورها و لنج‌داران نوعی هرج‌ومرج را در نوار ساحلی خلیج‌فارس و دریای عمان بوجود آورده است.

بنابر اخبار واصله به مارین نیوز، در حال حاضر لنج‌داران و مالكان شناورهای كوچك باری و مسافری در سواحل مختلف جنوب كشور از خرمشهر تا چابهار بنابر ارزیابی خود و توافق با مشتریان، نرخ‌های مختلفی را تعیین و نسبت به فعالیت اقدام می‌كنند.

این درحالی است كه در برخی بنادر همچون گناوه، لنج‌داران در اعتراض به این وضعیت دست از كار كشیده‌اند.

گفتنی است، چند تن از نمایندگان مجلس نیز در هفته‌های اخیر تذكراتی در این مورد به دولت داده‌اند؛ اما هنوز نتیجه‌ای اعلام نشده است.

ارسال نظر