کد خبر: ۸۲۶۴
تعداد بازدید: ۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

بهره‌برداری از 29 دستگاه جدید تخلیه غلات در بندر امام

با سرمایه‌گذاری 17 میلیارد ریالی بخش خصوصی تعداد 29 دستگاه هاپر تخلیه غلات استاندارد در بندر امام به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مارین نیوز، معاون دریایی و بندری اداره كل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: این پروژه به منظور افزایش ضریب ایمنی عملیات تخلیه محمولات فله خشك و غلات و افزایش بهره‌وری بندر در دستور كار اداره امور بندری قرار گرفت.

علیرضا خجسته با اشاره به اینكه «هاپر دستگاه ویژه تخلیه كالای فله خشك و غلات از كشتی است»، گفت: در این پروژه 24 دستگاه هاپر جدید ساخته و 5 دستگاه از هاپرهای قدیمی تعمیر و اصلاح و 13 دستگاه هاپر نیز از رده خارج شدند.

وی با اشاره به اینكه « در 34 پست اسكله فعال در بندر امام عملیات تخلیه و بارگیری كالا انجام می‌گیرد»، گفت: از این اسكله‌ها 22 اسكله قابلیت تخلیه و بارگیری كالای فله خشك و غلات را دارند كه در 9 ماهه نخست امسال میزان 7 میلیون و 853 هزار تن كالای فله ی خشك و غلات در آنها تخلیه شده است.

معاون دریایی و بندری اداره كل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه از گندم، ذرت، جو، سویا، كود، پودر آلومینیوم، خاك معدنی، برنج، شكر خام و پودر آهن بعنوان كالاهای فله خشك تخلیه‌شده در بندر امام در 9 ماهه امسال یاد كرد.

خجسته همچنین از اصلاح و بهبود پلكان جایگاه استقرار كارگر تخلیه دریچه‌ها، نصب شبرنگ چراغ گردان دوربین مداربسته و آژی‍ر بعنوان عمده اقدامات صورت گرفته در بهینه‌سازی تجهیزات تخلیه غلات و كالای فله جامد در این مجتمع بندری خبر داد.

ارسال نظر