کد خبر: ۸۳۰۹
تعداد بازدید: ۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

جزیره نوآوری ایرانیان احداث می‌شود

رییس پارك علم و فناوری خلیج فارس از اجرای طرح جامع دهكده دانایی خلیج فارس بر اساس قابلیت‌ها و مزیت‌های نسبی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش مارين نيوز، عبدالمجید مصلح در همایش تجلیل از پژوهشگران شهرستان گناوه گفت: این طرح در سه بخش شامل جزیره نوآوری ایرانیان، پردیس علم و فناوری كنگان و پردیس علم و فناوری شهرستان دشتی برنامه‌ریزی شده است.

به گفته وی، برای احداث جزیره نوآوری ایرانیان زمینی به مساحت 640 هكتار با دسترسی مناسب به امكانات طبیعی و چشم‌اندازهای طبیعی در جزیره عباسك و اراضی ساحلی جنوب شرق بندر بوشهر به وسعت 5/24 هكتار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین احداث پردیس علم وفناوری كنگان بمنظور اجرای برنامه‌های علمی، آموزشی و فناوری با رویكرد نفت، گاز و پتروشیمی در زمینی به مساحت 30 هكتار واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه)، سایت دو منطقه ویژه عملیاتی در چارچوب مصوبه سفر استانی دولت و تفاهمنامه مبادله شده یكی از پروژه‌های آتی دهكده دانایی خلیج فارس است.

به گفته مصلح، برای استقرار پردیس علم و فناوری در شهرستان دشتی نیز مطالعه لازم جهت انتخاب اراضی مناسب از سوی سازمان مسكن وشهرسازی استان بوشهر درحال انجام است.

ارسال نظر