به گزارش مارین نیوز، محمد راستاد در جمع خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی پروژه جاده دسترسی بندر بوشهر به جزیره نگین با حضور معاون وزیر راه آغاز شد و در مرحله اول، جزیره نگین به جزیره صدرا متصل میشود كه منجر به توسعه ظرفیت عملیاتی بندر، كاهش ترافیك ناشی از تردد خودروهای سنگین به سمت بندر و مهیا كردن زمینه حضور سرمایهگذار بخش خصوصی برای توسعه جزیره نگین بعنوان بخش دوم فعالیتهای بندری میشود.
وی گفت: پروژه اتصال این دو جزیره به همدیگر با اعتبار 40میلیارد ریال ظرف 15 ماه انجام شده و تا اسفند ماه 90 به بهرهبرداری میرسد، پس از آن هم اتصال آنها به جاده بوشهر ـ برازجان در اولویت قرار میگیرد.
مدیركل بنادر و دریانوردی بوشهر در بخشی دیگر از این نشست خبری، گفت: بندر بوشهر كه روزگاری مطرحترین بندر منطقه را در اختیار داشته و پس از آن دچار ركود شده بود؛ اكنون در راه بازگشت به دوران طلاییاش است.
راستاد اظهار داشت: 5 سال پیش و قبل از آغاز طرح توسعه بندر بوشهر، خیلیها ایده احیای این بندر تاریخی را رویایی و آرمانی میدانستند؛ اما امروز به لطف سرمایهگذاریهای انجام شده و تخفیف سود بازرگانی، بندر بوشهر به سمت دوران طلاییاش در حال حركت است.
وی افزود: پس از افتتاح طرح توسعه بندر بوشهر، شاهد افزایش ظرفیت پهلوگیری كشتیهای بزرگ و جذب كانتینر به این بندر بودیم، به گونهای كه اكنون ظرفیت پذیرش كشتی در بندر بوشهر 2 برابر گذشته شده و در جذب كانتینر نیز پس از بندر شهید رجایی رتبه دوم را داریم، در حالی كه قبلا از این نظر، بندر چهارم كشور بودیم.
راستاد تصریح كرد: رشد سریع و شتابان بندر بوشهر در مدت كوتاهی پس از افتتاح طرح توسعه آن در مقایسه با بنادر مشابه كمنظیر است و با آغاز بكار جرثقیلهای دروازهای (گنتری كرین) انتظار داریم به شرایط بهتری برسیم.
وی در پایان تأكید كرد: تا این جای كار بوشهر از رده چهارم به دومی از نظر تخلیه و بارگیری كانتینر ارتقا یافته و مشخص شد كه سرمایهگذاری طرح توسعه بندر بوشهر بیهوده نبوده و این بندر استحقاق توجه بیشتر از این را دارد.