کد خبر: ۸۳۴۷
تعداد بازدید: ۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

آغاز به کار ستاد نوروزی در بنادر هرمزگان

ستاد استقبال از مسافرت‌های نوروزی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

به گزارش مارين نيوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر گفت: استان هرمزگان در ایام نوروز به دلیل برخورداری از جاذبه‌های توریستی و تجاری فراوان از حجم ترددهای دریایی قابل توجهی برخوردار است که این اداره‌کل در حیطه وظایف حاکمیتی خود برای این ایام برنامه‌های آمادگی را تدارک می‌بیند.

علی‌اکبر صفایی گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های وسیعی که در سالیان اخیر صورت گرفته؛ سطح ایمنی مسافرت‌های دریایی بسیار افزایش یافته و بنادر مسافری از وضعیت استانداردی برخوردار شده‌اند.

وی درعین‌حال از آمادگی کامل این اداره‌کل برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد و افزود: وجود اسکله‌های ایمن مسافری، تأمین شناورهای استاندارد حمل مسافر، بازرسان ایمنی و تیم‌های کارشناسی و تجهیزات تجسس و نجات دریایی نقطه قوت بخش مسافرت‌های دریایی بوده و استفاده مناسب از این توانمندی‌ها می‌تواند در کاهش سوانح دریایی مؤثر واقع شود.

صفایی خاطرنشان کرد: بر همین اساس از چندی قبل عملیات بازرسی شناورهای مسافری در سطح استان آغاز شده تا در ایام نوروز، با مشکلی روبرو نباشیم.

وی گفت: فاز نخست بندر مسافری شهیدحقانی بندرعباس ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و با آغاز مجدد فعالیت این بندر، شاهد بندری استاندارد و ایمن خواهیم بود.

ارسال نظر