کد خبر: ۸۳۵۸
تعداد بازدید: ۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

تأكید وزیر تعاون بر همكاری با شیلات

در نشست مشترک وزیر تعاون و تعدادی از معاونین و مدیران کل این وزارتخانه و سرپرست سازمان شیلات ایران، زمینه‌های همکاری و تقویت نظام تعاونی در فعالیت‌های شیلاتی مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، در ابتدای این نشست دکتر امین‌الله تقوی، سرپرست سازمان شیلات ایران، و تعدادی از مدیران کل این سازمان گزارشی از فعالیت‌های مشترک و اقدامات انجام شده را ارائه كردند.

تقوی با اشاره به ماهیت کارگروهی صیادی، بر تقویت تعاونی‌ها و اصلاح بنیان نیروی انسانی و توانمندسازی ساختار تعاونی‌های شیلاتی و ارتقای ظرفیت‌های اجرایی آنها تأكید كرد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای دستورالعمل‌های نظارتی که اخیرا به صورت مشترک از سوی وزارت تعاون و سازمان شیلات ایران تدوین و ابلاغ شده؛ مقرر شد سازوکارهای پیش‌بینی شده در این دستورالعمل‌ها به مرحله اجرا درآید.

در ادامه نشست، دکتر عباسی، وزیر تعاون، با اظهار رضایت از سطح همکاری‌های وزارت تعاون و سازمان شیلات ایران، آن را «ناکافی» تلقی كرد و خواستار توسعه بیشتر این همکاری‌های تخصصی دوجانبه شد.

وزیر تعاون توانمندسازی اقشار هدف جامعه، استفاده از مزیت‌های طبیعی و فراهم‌سازی فرصت‌های شغلی را از اهداف مهم این همکاری‌های دوسویه دانست و اعلام كرد: وزارت تعاون آمادگی دارد در پیگیری مسائل صنفی و حرفه‌ای صیادان، ارتقای قابلیت‌های نیروی انسانی در سازمان کار تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها، تسهیل در جذب دانش‌آموختگان مرتبط، ارائه خدمات مشاوره‌ای، افزایش درآمدزدایی، ساماندهی بازار، بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های شیلاتی به صورت ویژه به سازمان شیلات ایران یاری رساند و از منابع موجود از جمله امکانات بانک توسعه تعاون در این راستا استفاده بهینه به عمل خواهد آمد.

در پایان این نشست مقرر شد در محورهای مورد توافق با اقدامات کارشناسی نسبت به تهیه چندین برنامه کاری جامع اقدام و وزارت تعاون و سازمان شیلات ایران با حمایت و هماهنگی‌های خود در پیشبرد و اجرای برنامه‌ها همکاری لازم را به عمل آورند.

ارسال نظر