کد خبر: ۸۳۶۱
تعداد بازدید: ۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

توان مقابله بندر بوشهر با آلودگی‌ نفتی بالا رفت

رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره كل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از آزمایش موفقیت‌آمیز تجهیزات جدید مقابله با آلودگی دریایی در بندر بوشهر خبر داد.

به گزارش مارین نیوز، علی ابراهیم‌زاده گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به منظور اجرای تعهدات کنوانسیون‌های بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست و مقابله با آلودگی‌های دریایی اقدام به خرید تجهیزات موردنیاز از جمله انواع دستگاه‌های مکنده برای بنادر استان‌های بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گیلان و مازندران کرده است.

وی اعتبار تخصیص‌یافته برای این تجهیزات را 5 میلیون یورو عنوان كرد و افزود: یک میلیون و ۲۵۰ هزار یورو از این اعتبار به بنادر استان بوشهر اختصاص یافته است.

ابراهیم‌زاده خاطرنشان كرد: پیش از این، تجهیزات این استان برای مقابله با آلودگی‌های دریایی بسیار محدود بود که با کمک آن سالانه حداكثر سه تا چهار مورد آلودگی مهار می‌شد؛ اما اکنون توان این اداره کل برای مقابله با هرگونه آلودگی نفتی در کمترین زمان ممکن فراهم شده است.

رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره كل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینكه «کیفیت بالا، سرعت آماده‌سازی، سهولت جابجایی و قابلیت استفاده در شرایط نامساعد جوی از جمله مزایای این تجهیزات است»، تصریح كرد: برای بهره‌برداری از این تجهیزات، دو کارشناس هلندی و دانمارکی طی یك دوره آموزشی دو روزه در بندر بوشهر، آموزش های لازم را به ۳۰ کارشناس فنی و مقابله با آلودگی‌های نفتی از بنادر امام خمینی، چابهار، خرمشهر، آبادان، شهیدرجایی و بوشهر ارائه دادند.

ارسال نظر