کد خبر: ۸۳۶۳
تعداد بازدید: ۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

فعالیت خطوط جدید كانتینری در بوشهر

رئیس اداره امور بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش تقاضای خطوط کشتیرانی برای فعالیت در بندر بوشهر پس از اجرای طرح توسعه این بندر، خبر داد.

غضنفر سلیمی با اشاره به اینکه «پیش از اجرای طرح توسعه تنها خط کشتیرانی جمهوری اسلامی ‌در بندر بوشهر فعالیت می‌کرد»، به مارین نیوز گفت: از 2 سال گذشته تاکنون 26 خط کشتیرانی بین‌المللی در بندر بوشهر مشغول فعالیت هستند که در این میان، پس از خط کشتیرانی جمهوری اسلامی، خطوط CMA، MSC، YML، MAERSK و WAN HAI  بیشترین حجم جابجایی کانتینر را داشته‌اند.

وی توسعه زیرساخت‌های بندری در سال‌های اخیر بویژه در بخش کانتینر را مورد توجه قرار داد و گفت: این امر موجب افزایش رو به رشد ورود کانتینر به بندر بوشهر شده و خطوط کشتیرانی را ترغیب کرده تا این بندر را برای حمل‌ونقل کانتینر انتخاب كنند.

سلیمی با تأکید بر اینکه «ظرفیت بالقوه منطقه ویژه اقتصادی شماره دو بوشهر باعث شده تا محدودیتی از نظر پذیرش کانتینر و خطوط کشتیرانی نداشته باشیم»، تصریح کرد: در این منطقه که در 12 کیلومتری بندر بوشهر قرار دارد، امکان دپوی حجم بالایی از کانتینر وجود دارد و اپراتور تخلیه و بارگیری بندر بوشهر نیز بخشی از تجهیزات و نیروی انسانی خود را جهت سرویس‌دهی مناسب به مشتریان به آنجا منتقل کرده است. 

رئیس اداره امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار امیدواری کرد با ادامه حرکت رو به رشد عملیات کانتینری در ‌بندر بوشهر، سایر خطوط کشتیرانی نیز برای حمل کانتینر از طریق این بندر اعلام آمادگی كنند.

ارسال نظر